Connect with us

Aktuality

Župa na variante bez pontónov trvá, zakročiť by mali krajskí poslanci

Published

on

Reklama

Ani dnešné rokovanie primátora so županom nezmenili postoj Trnavského samosprávneho kraja. Pontónový most kompetentní odmietajú „z technických, ekonomických a legislatívnych dôvodov.“ Iniciovať zabezpečenie náhradného premostenia počas rekonštrukcie Krajinského mosta môžu ešte župní poslanci.

krajinsky most-hmla

Reklama

Prvé pracovné rokovanie župného zastupiteľstva sa uskutočni 5. februára. Iveta Babičová (SDKÚ DS) včera uviedla, že zástupcovia piešťanského okresu môžu iniciovať zmenu rozpočtu samosprávneho kraja, za účelom vybudovania náhradného premostenia.

„Každý sedíme v inom klube, môžeme to vysvetliť svojim kolegom a môžeme žiadať dôslednú prípravu. Ak má pontónový most stáť nejaké peniaze, tak ich v rozpočte nájdeme,“ povedala Iveta Babičová na adresu krajských poslancov za okres Piešťany. Po posledných voľbách sú nimi okrem nej aj Miloš Tamajka (Smer-SD), Remo Cicutto, Jozef Drahovský (obaja nezávislí) a Peter Ottinger (SDKÚ-DS).

Reklama

Župa v dnes zverejnenom stanovisku argumentovala finančnou náročnosťou takéhoto riešenia. Investor opravy, ktorým je Správa a údržba ciest TTSK má podľa zverejnených informácií skúsenosti s pontónovým mostom v Moravskom sv. Jáne. „Len samotné vybudovanie a prevádzka tohto mosta počas rekonštrukcie by stála cca 100-tisíc eur a ďalších 200 tis. eur sú predpokladané náklady na vybudovanie príjazdových ciest, nájazdov a ich následné zrušenie, čo je viac ako predstavujú náklady určené na túto časť rekonštrukcie (215 tis. eur).“

Prekážkou sú údajne aj celkové zmeny v legislatívy a zmeny majetkových pomerov vlastníkov dotknutých pozemkov, na ktorých v stáli príjazdové cesty k pontónovému mostu v roku 1991. „Iné umiestnenie premostenia na rieke neprichádza do úvahy,“ uvádza sa v stanovisku.

Prekážky, ktoré kompetentní spomínali doteraz – neznámy vlastník pontónového mosta a časová náročnosť vybavenia príslušných povolení, župa v dnešnom stanovisku nespomenula.

Najbližšie rokovanie na túto tému sa uskutoční 30. januára. Mali by naň byť pozvané všetky zainteresované strany vrátane starostov dotknutých obcí. Tí sa sťažovali, že o dopravných obmedzeniach v súvislosti s opravou sa dozvedeli až z médií. „Starostovia dotknutých obcí boli informovaní o úplnej uzávierke mosta bez náhradného premostenia už začiatkom júna 2013 po osadení zvislých dopravných značiek zakazujúcich prejazd vozidiel s hmotnosťou nad 12 ton cez Krajinský most,“ uviedol v dnešnom stanovisku Trnavský samosprávny kraj.

Okrem toho dnes zverejnil informáciu, že zhotoviteľ rekonštrukcie Krajinského mosta bude zmluvne zaviazaný vykonávať práce 24 hodín denne. „Účelom tohto záväzku je skrátiť predpokladanú dobu prác (2 mesiace) na čo najkratší čas. Pri žiadnych prekážkach, či už poveternostných prekážkach príp. technologických zmenách, bude možné podľa nášho názoru túto lehotu skrátiť až na 5 týždňov,“ odkázali zástupcovia investora.

Text a foto: Martin Palkovič

Populárne články