Connect with us

Aktuality

Prednostka mesta Dáša Reháková: Zatiaľ nikto nedostal výpoveď

Published

on

Reklama

Následky zmeny organizačnej štruktúry, ktorá na piešťanskej radnici platí od septembra, otriasa stoličkami vedúcich referátov a komplikuje prácu úradu, by podľa prednostky Dáše Rehákovej mali prehrmieť o pár dní. Ako sa vyjadrila pre médiá na tlačovej konferencii v piatok 4. septembra, situácia je stále vo vývoji, mení sa každú chvíľu a nič ešte nie je definitívne ukončené ani rozhodnuté. Podľa jej vyjadrenia, však doposiaľ neurobili žiaden úkon, ktorý by viedol k ukončeniu pracovného pomeru a stále prebiehajú rozhovory so zamestnancami.

IMG_6922„Od prvého septembra tohto roku má mestský úrad v Piešťanoch novú organizačnú štruktúru, ako iste viete, bližšie údaje nájdete na web stránke mesta, kde boli zverejnené informácie o zmenách, ktoré sa udiali. Chcela by som podotknúť, že celá situácia je momentálne vo vývoji, prebiehajú rozhovory so zamestnancami, týkajúce sa ľudí zo zrušených miest,“ povedala hneď v úvode prednostka mestského úradu Dáša Reháková.

Reklama

Uviedla tiež, že vedú rozhovory aj s ľuďmi, ktorých by chceli poveriť vedením novovzniknutých oddelení. Podľa novej organizačnej štruktúry bude zrušených dvanásť pozícií vedúcich referentov a štyri miesta šéfov odborov. Miesto nich vznikne šesť oddelení, každé so svojím vedúcim. „Niektorí zo zamestnancov si vyžiadali čas na rozmyslenie, čo akceptujeme, niektorí sa vyjadrili, že novú ponúknutú pozíciu neprijímajú, jedná sa najmä o pozície novovzniknutých oddelení mestského úradu, kde chceme, aby chod ďalej pokračoval, čiže poveriť vedením týchto oddelení,“ pokračovala prednostka.

IMG_6916Finálne stanovisko dá mesto médiám budúci týždeň. „Čo sa týka výpovedí, ktoré sa vonku pretriasajú, rada by som podotkla, že ešte doposiaľ nebol urobený žiaden úkon, ktorý by viedol k ukončeniu pracovného pomeru.“ Od septembra podľa nej vznikla prekážka na strane zamestnávateľa pre ľudí, ktorí pracovali na zrušených pozíciách. „Výpovede neboli pripravené, pretože v prvom rade musia byť prerokované s odborármi, až potom môžu byť poslané ľuďom,“ vyjadrila sa prednostka. Počas septembra budú hovoriť so zamestnancami, ktorým ponúkajú vybrané pracovné pozície a počkajú na ich vyjadrenia.

Reklama

IMG_6919Niektorí novinári sa pýtali, či vyplatenie odstupného odchádzajúcim zamestnancom nebude drahšie, ako ušetrené finančné prostriedky zo zrušených vedúcich pozícií. Presné finančné vyčíslenie následkov organizačnej zmeny však prednostka nechcela upresniť, kým proces nebude ukončený. Ako hlavné kritérium zmien uviedla efektivitu fungovania úradu, pričom príkladom má byť Nové Mesto nad Váhom, kde majú pri podobnom počte obyvateľov polovičný stav úradníkov. Organizačné zmeny podľa jej vyjadrenia pripravovali už niekoľko mesiacov, sledovali analýzy a benchmarking ďalších porovnateľných miest.

Nás zaujímalo, prečo, keď zmenu pripravovali dlhšie, neprerokovali ju so zamestnancami skôr. „Situácia sa riešila tak, ako bola možná a schopná sa riešiť a všetky legislatívne kroky boli dodržané,“ odpovedala prednostka. Na argument, že nejde ani tak o legislatívu, skôr ako o ústretový krok od vedenia smerom k ľuďom, lebo sú medzi nimi ženy samoživiteľky či ľudia pred dôchodkom, uviedla, že so zamestnancami boli zmeny prerokované niekoľko dní vopred. „Viete, v niektorých firmách sa to robí zo dňa na deň, keď to tak poviem, my sme im oznámili 27. augusta, že dôjde k zmenám od septembra.“

Podľa nej nie je ohrozený chod úradu a približne do týždňa by mali byť známe mená ľudí, ktorých poveria vedením oddelení. Podľa zákona do pol roka od zavedenia novej organizačnej štruktúry vypíšu na vedúce miesta výberové konania, na ktoré sa môžu prihlásiť aj zamestnanci úradu.

mestský úrad_resizeNa otázku, či nedôjde k problémom, ak z radnice odídu ľudia, ktorí majú dlhoročné informácie a skúsenosti uložené vo svojich hlavách, odpovedala, že z takejto situácie obavy nemajú: „Zrušených bude desať pracovných miestach. Myslíte si, že by pri skoro stovke ľudí ten informatívny mozog mesta naozaj odišiel, a že by tu nemal kto pracovať a čo robiť?“ Dodala tiež, že chápe emotívne reakcie zamestnancov, ktorých sa to týka, ale vedenie mesta ako zamestnávateľ musí podľa nej predovšetkým reagovať racionálne. Ako sa bude situácia na radnici vyvíjať, teda ukážu až najbližšie dni.

-ad-

Populárne články