Podnikateľský nápad roka mali dvaja mladí Piešťanci

Podnikateľský nápad roka mali dvaja mladí Piešťanci

28
ZDIELAŤ
REKLAMA
Vianocne trhy
Vianocne trhy 2
Vianocne trhy 3

Daniel Minárik a Jozef Štefanka získali reklamnú kampaň v hodnote 100-tisíc eur. Vďaka víťazstvu v súťaži vyhlásenej Združením mladých podnikateľov Slovenska dostanú svoj projekt RBi do povedomia širokej verejnosti a chcú preraziť aj na zahraničný trh.

„RBi je business intelligence aplikácia zameraná na všetky segmenty maloobchodnbého prostredia, či už módne, potravinárske alebo špecializované, ako napríklad hodinárstva. Aplikácia zbiera a triedi veľké množstvo dát z rôznych zdrojov a následne ich spracováva a prostredníctvom reportov, analýz, tabuliek a grafov dáva užívateľovi prehľad o biznise, návrhy na zlepšenie a optimalizáciu,“ vysvetlil Daniel Minárik, jeden z autorov projektu.

REKLAMA
Emaila IN 1910-1 3010
Emaila IN 1910-2 3010

RBi má podľa jeho slov poskytnúť dáta v zrozumiteľnej, ľahko čitateľnej forme a tým zlepšiť predaj a ziskovosť v maloobchode. Výstupy sú pripravené na základe konzultácie s klientom a prístupné zo všetkých zariadení s pripojením na internet. „Cieľom RBi je povedať klientom, kde je problém a ponúknuť jeho riešenie,“ dodal mladý podnikateľ.

Táto pomoc je učená pre maloobchodné prevádzky, siete aj distribútorov. V rámci firiem ju využije manažment aj radoví pracovníci. Cieľovým segmentom sú podľa jedného z autorov projektu najmä malé a stredné spoločnosti: „RBi vedia využiť majitelia malej predajne na rohu ulice ako aj celosvetová sieť s konfekciou alebo šperkami.“

REKLAMA

V praxi to znamená, že klient môže dostať údaje o nákupnom správaní svojich zákazníkov, aj o tom, ktorá polica v predajni prináša väčší profit.

„Keďže som sa dlhšie pohyboval v módnom segmente, najlepší a najjednoduchší príklad je optimalizácia ponúkaných veľkostí v predajniach. Na základe dát vieme určiť, ktoré veľkosti sa predávajú dobre a majú potenciál vytvoriť vyššie tržby a naopak, ktoré stoja na sklade a predajú sa až v akcii s nízkou maržou. Následne vieme navrhnúť optimálne zloženie a tým zvýšiť profit,“ povedal Daniel Minárik.

Cieľom prvého ročníka súťaže Podnikateľský nápad roka bolo identifikovať inovatívne nápady mladých ľudí a prispieť k ich premene na úspešné podnikanie. Hlavnou výhrou boli propagačné služby špičkových firiem v hodnote 100-tisíc eur. Projekt RBi získal poradenstvo spoločnosti Deloitte. Reklamnú kampaň mu pripraví agentúra Wiktor Leo Burnett a zákazníci ju uvidia v najvýznamnejších médiách.

„Je skvelé, že Združenie mladých podnikateľov Slovenska takúto súťaž pripravilo a našli sa firmy ochotné investovať do budúcej generácie podnikateľov, kam sa neskromne radíme aj my,“ uzavrel Daniel Minárik.

Text: M. Palkovič Foto: archív D. Minárika

REKLAMA

28 KOMENTÁRE/OV

  1. Sikovni chlapci. Neobjavili sice Ameriku na poli BI, ale obzvlast v nasich koncinach je to stale v plienkach. Thumbs up!

  2. zaujal ma tento clanok,hlavne v tej casti kde sa pise o optimalizacii velkosti v predajniach…uz davno som rozmyslala nad tym,ze niektore znackove predajne u nas maju tovar len po velkost 40 a dost…ale dnesne zeny 40-50 rocne sa chcu stale moderne obliekat do peknych farieb a nie nakupovat lacne braky u cinancov,ale bohuzial..ked aj predajna ma tovar s velkostou42-46 tak tieto kusy su hned prec a potom uz su len tie malicke velkosti…Ale ved dnes aj mlade zeny nie su vsetky vychudnute anorekticky s velkostou34.-))takze vazeni obchodnici treba optimalizovat a hned pojdu obchody s oblecenim lepsie:-))

  3. Nie každá žena s veľkosťou 34 je anorektička.Možno sa iba treba trochu viac hýbať a neprejedať sa :-)))

  4. pre mf. ja som trosku krutil hlavou, kedze robim so SAPom. ale tak chalani maju inu cielovu skupinu. neviem si predstavit, ze by si mala ci stredna firmicka mala SAP :D
    skoda, ze nepridali nijaku stranku ci trosku viac udajov, by som si to trosku chcel pozret, co to vsetko dokaze.. ci je to stale len napad, alebo uz maju hotovy produkt? drzim chalanom palce

  5. Slavka:urcite nemate 40 a viac rokov,pretoze keby ste mali tak urcite pri velkosti 34 by ste dobre nevyzerali..jedine ze by ste merali 140 cm….

  6. “skoda, ze nepridali nijaku stranku ci trosku viac udajov”
    nazov -> google -> http://www.retail.bi ;-)
    .
    Avsak nerozumiem, preco krutis hlavou. Je to zjavne klasicke BI riesenie = hratky s datami. Ako spravne hovoris – SAP nie je medicinkou na vsetko (napriek marketingovym kalerabom zo vsetkych stran). Treba rozlisovat, co je enterprise (pricom nejde o velkost firmy, ale o objemy dat), co nie je ent. a kto si co moze dovolit. Pri vhodnom nastaveni biznis strategie to moze byt velmi uspesne a dufam, ze i bude. Slovensko totiz urgentne potrebuje zaradit vyssiu rychlost v oblasti IT.
    .
    (Uprimne ale – nemyslim si, ze to skutocne vyuzije “celosvetová sieť s konfekciou alebo šperkami”. To uz je pieskovisko inych BI hracov ako Cognos/IBM, MS, etc.)

  7. Ahojte, dakujem za pozitivne ohlasy :) So SAPom som pracoval aj ja, je to vyborny nastroj avsak jeho zvladnutie vyzaduje celkom vysoku mieru IT zrucnosti a pre SME segment je jeho zavedenie trochu nakladnejsie. Snazili sme sa spravit jednoduche, lahko ovladatelne a citatelne riesenie, ktore je dostupne aj malym podnikom.

    Co sa tyka globalnych ambicii, pracoval som pre centralu adidas, ktorej 70% biznisu tvori franchise a bol som velmi prekvapeny, ze relevantnych odpredajovych dat sme mali len minimum (menej ako 5% trhu); vela spolocnosti pracuje prave na franchisovom systeme, ktory je velmi tazko sledovatelny a tam vidim prilezitost – vieme, ze existuju velke BI spolocnosti zamerane specialne na retail (konkurencia skor Manthan Systems, Quantisense), ale snazime sa prist s niecim novym tak dufam ze sa to podari :)

  8. mas pravdu mf. priznal som, ze pre male ci stredne podniky to je fajn soft, ale spravne si poznamenal, ze neobjavili ameriku. pre vacsie firmy by som uz v tejto dobe implementoval SAP HANA, tak ale to je uz ina muzika. ale to je fakt pre vacsie firmy. a ja som uz trosku zaujaty, si to priznam, lubim SAP :D ale stale som rad ze chalani spravili nieco pre male podniky. ja robim cisto len pre velke firmy a ominam male lebo v tom je malo kesou..

  9. pre Daniela: mne sa vase riesenie paci. je to paradna vec pre male firmy a dufam, ze sa vam to podari rozbehnut :) som zvedavy ako sa to vyvinie :)

  10. Pre “Muchu” a Zuzanu : Mám viac ako 40 rokov, 161 cm a vyzerám úplne normálne. teda pokiaľ sa za “normálne” nepokladá slanina trčiaca z každej časti odevu, ako to vidno aj u mladých dievčat.
    Ľahšie je sťažovať sa na nedostatok oblečenia v predajniach.
    Ale každý si svoje komplexy a pohodlnosť ospravedlní po svojom :-)))

  11. Mám 36 rokov, 170cm a 110 kg…nie som najhnilejší tvor na svete, trošku bicyklujem, trošku plávam, trošku korčulujem…a ano, vždy sa dá robiť viac, ale som hlavne zamestnaná a zdravá strava je pre bohatých, alebo tých, čo majú veľa času stáť hodiny hodiny pri hrncoch. Mám veľkosť 50-52 a mám veľký problém sa obliecť. Som znechutená obliehaním obchodov, lebo tam aj tak na mna nikdy nič nemajú. A ak majú, tak je to “babkovský” model. Apropooo, všimli ste si milé dámy s veľkosťou 36, že v športovom obchode neexistuje nič väščie ako 46? Napr plavky… V čom potom športovať a chudnúť? Tato aplikácia by mi mohla ušetriť čas a námahu.

  12. slavka tak len dufajte ze pri vyske 161 cm nikdy nebudete mat velkost42-44 bolo by to velmi komicke……a zase na druhej strane zena ktora ma velkost 42-44 zakonite nemusi byt hroch tak tu nehovorte o komplexoch….ja ich nemam ,vyzeram celkom pekne zensky,len mi odletuju gombicky na koseliach cislo 42koli velkosti prs????mam si ich dat podla vas zmensit,aby som sa nestazovala na nedostatok oblecenia???skoncime nasu vzajomnu diskusiu k nicomu nevedie a tema je tu uplne ina….

  13. Slavka nevytrhaj moje prispevky na zaciatku diskusie z kontextu boli presne formulovane k danej teme z pohladu zakaznicky….A k tej anorekticke:ked sa nou necitis naco sa ozyvas…uzivaj si zivot a leto v takom tele ake mas

  14. ocenujem snahu chalanov,ale nebalo by sa skor nieco robit s ludmi?aby nemali hruskovite,jablckove a neviem ake este ine postavy?

    skor by som prijak dalsi sportovy projek ako zo seba od mala nerobit obludu…

  15. Ďakujem , Zuzana, za rady, nepotrebujem ich.
    Mne Tvoj príspevok na začiatku diskusie skôr pripadá ako potreba naviezť sa do niekoho chudšieho od Teba…
    Ubezpečujem Ťa, že ja ani mne podobné sa nenecháme rozkysnúť do Tvojej veľkosti len preto, aby si bola Ty spokojná :-)
    A ešte jeden reálny pohľad, ktorý Ty vo svojej spokojnosti samej so sebou nevidíš – komické je, ak si niekto oblieka o číslo menšie oblečenie len preto, aby vyzeral “celkom pekne žensky” :-(((

  16. Slavka ked ich nepotrebujes naco sa tu rozpisujes????a nemusis robit absolutne nic,aby som ja bola spokojna..ja som spokojna a mna nemozes ty urazit svojim tonom…a ty si tiez vypni ten samonasieraci program a uzivaj si svju peknu postavu a pekne prsia:-)))
    P.S.a to co robia ine zeny,aby vyzerali zensky ma vobec nezaujima….staram sa hlavne o to,aby vsetky zeny v nasom meste boli zdrave:ci uz chude,alebo moletnejsie

  17. Slavka ti si paranoidna???ved ked sa necitis ako anorekticka s velkostou odevu 34 tak co sa tu chytas na moj prispevok…a s akymi som zacala urazkami???sa spamätaj,najedz sa a nebudes podrazdena a urazena:-))))

  18. Ja som najedená a v pohode :-)))Ty by si sa mala spamätať, kým nemáš problém s krvným tlakom, cholesterolom, triglyceridmi, kĺbmi atď. :-))) Potom už bude neskoro.

  19. wow baby seriously? pod clankom o podnikani, business intelligence a pod. riesite velkosti a vahu? chodte si to riesit na stranku nejakeho blbeho zenskeho casopisu. niekto je maly a pekny a niekto je velky a pekny a co teraz, ideme sa pozabijat kvoli tomu?

    chalani thumbs up nech povyhravate aj na medzinarodnom poli!

NAPÍSAŤ KOMENTÁR