Connect with us

Samospráva

Ako chcú primátorskí kandidáti podporiť podnikanie v Piešťanoch?

Published

on

Reklama

S blížiacimi voľbami sa na nás stále viac obraciate s otázkami ohľadom primátorských kandidátov. Chcete o nich vedieť viac, chcete poznať ich plány. Predpokladáme, že preto, aby ste sa mohli zodpovedne rozhodnúť koho voliť. Okrem rozsiahlejších rozhovorov so všetkými kandidátmi, ktoré pripravujeme, a ktoré budú zverejnené približne o týždeň, sme sa rozhodli na podnet čitateľov každý týždeň položiť všetkým primátorským kandidátom jednu konkrétnu otázku a očakávame na ňu veľmi konkrétnu odpoveď. Je na kandidátoch, či túto možnosť využijú alebo nie. V prvom kole sme dostali päť odpovedí od Kataríny Cibulkovej, Jozefa Drahovského, Miloša Tamajku, Marcela Urbana a Martina Vala. Odpovede neposlali v požadovanom termíne Remo Cicutto a Marian Ručkay. Takže nech sa páči, prvá otázka a séria odpovedí.

1. Ako konkrétne by ste podporili po Vašom zvolení za primátora/ku rozvoj podnikania v Piešťanoch?

Reklama

Katarína Cibulková – SDKÚ-DS, KDH, Most – Híd

[singlepic id=6354 w=250 h=250 float=left]V prípade zadávania zákaziek by som uprednostnila  dodávateľov z Piešťan pred cudzími firmami. Samozrejme, ak to nebude v rozpore so zákonom, napr. o verejnom obstarávaní. Domáce firmy lepšie poznáme, vieme, akú kvalitu môžeme od nich očakávať, poznáme ľudí, ktorí ich riadia a ktorí v nich robia. To môže byť v nejednom prípade referencia k nezaplateniu. Platí to však len pre tie firmy, ktoré chcú odvádzať kvalitnú prácu. Najmä do veľkých projektov by mali byť zapojení Piešťanci. Ak bude predložený kvalitný projekt, mesto by sa malo podieľať na budovaní a podpore takých častí, ktoré vie spolufinancovať (infraštruktúra…). V združených investíciách vidím veľkú perspektívu.

Reklama

Jozef Drahovský – nezávislý kandidát

[singlepic id=6353 w=250 h=240 float=left]Zorganizovaním pravidelných stretnutí podnikateľov piešťanského regiónu.

Iniciovaním vytvorenia združenia-únie podnikateľov, za účelom vzájomnej podpory z hľadiska propagácie a marketingu, s pomocou Mesta Piešťany.

Určením priorít pre smerovanie a rozvoj regiónu Piešťan, t.j. určenie spoločného postupu v budovaní služieb v cestovnom ruchu, ich propagácie a vzájomného prepojenia, koordinácie využívania ubytovacích kapacít a služieb.

Vypísaním konkurzu na realizáciu a prevádzkovanie športového centra a/alebo aquaparku.

Ponukou využitia amfiteátra v Piešťanoch pre súkromných investorov otvorením jednaní s firmami v oblasti Tesly, ktorých priestory nie sú momentálne využívané o možnom využití týchto priestorov.

Miloš Tamajka – SMER – SD

[singlepic id=6357 w=250 h=240 float=left]Podpora podnikateľov budovaním značky Piešťan a pritiahnutím návštevníkov do Piešťan.

Keďže v Piešťanoch sa bral vždy ohľad na to, že sme kúpeľné mesto a nedovolili sme v meste budovať priemyselný park, sme odkázaní žiť v prvom rade z turizmu. V Piešťanoch sa nedá oddeliť podnikanie od cestovného ruchu. V momentálnej situácii treba v prvom rade popracovať na budovaní značky Piešťan. S tým súvisí aj vytvorenie atraktívnej ponuky, aby sme presvedčili hostí prečo majú navštíviť práve Piešťany. Pokiaľ nemáme aquapark s celoročnou prevádzkou ani letné kúpalisko, ktoré sa za jeden deň ani mesiac nevybudujú, musíme zmeniť myslenie mesta a treba sa pustiť čo najskôr do práce. Je to najhorúcejšia priorita na prinavrátenie atraktívnosti pre naše mesto. Neveľkou investíciou by bolo vybudovanie relaxačnej piesočnej pláže s lehátkami pri Váhu. Rozšírme oddychové možnosti, pre ktoré sú Piešťany vyhľadávané, obohaťme park ďalšími atrakciami pre rodiny s deťmi, seniorov, aj milovníkov prírody natoľko, aby boli lákadlom pre obyvateľov blízkych miest, ktorí radi venujú hodinu ceste do Piešťan, lebo vedia, že Piešťany im majú čo ponúknuť. Až keď budeme dosť dobrí pre obyvateľov Trenčína, Nitry, Trnavy či Bratislavy, potom môže dobrý chýr o Piešťanoch zasiahnuť aj zahraničie.

Založenie klastra, organizácie destinačného manažmentu DMO, ktorá by združovala podnikateľské subjekty a zariadenia cestovného ruchu, prenajímateľov ubytovania v súkromí spolu so samosprávou. Podľa nového zákona o cestovnom ruchu, ktorý bude platiť od 1. 1. 2011 bude mať klaster silu vyjednávať so štátom a vydobýjať výhodnejšie podmienky pre podnikateľov. Okrem toho štát musí podľa tohto zákona prispieť do organizácie rovnakou sumou ako samospráva a keď takto vznikne balík peňazí, môžeme rozhodnúť do akej miery a v čom všetkom podporíme podnikateľov, lebo povinnosťou klastra nie je len odborná propagácia, ale aj vytváranie ideálneho podnikateľského prostredia.

Určite by som dohliadol, aby pri mestských zákazkách dostali prácu podnikatelia Piešťan, a nie iní, v rámci dodržania verejného obstarávania.

Úľava na daniach pre podnikateľov, ktorí podporujú športové či sociálne aktivity v našom meste.

Pravidelná komunikácia s podnikateľmi (združenými v klastri) aj o dôležitých podnikateľských zámeroch, ktoré mesto pripravuje.

Marcel Urban – Ľudová strana Naše Slovensko

[singlepic id=6355 w=250 h=240 float=left]Ľudová strana Naše Slovensko má vo svojom programe podporu zakladania rodinných firiem. V krátkosti aspoň toľko. Piešťany sú bohaté na malých a stredných podnikateľov, ale podľa mňa chýba práve komunikácia medzi mestom a domácimi podnikateľmi. Jedna z možností ako pomôcť našim začínajúcim podnikateľom je aj poskytnúť nevyužívané mestské pozemky či budovy za zvýhodnené ceny.

Martin Valo – nezávislý kandidát

[singlepic id=6356 w=250 h=240 float=left]Jednoznačne chcem zmeniť spôsob a cieľ komunikácie s kúpeľmi. Chcem, aby sme ako spoluakcionári pre Piešťancov a kúpeľných hosti prevádzkovali EVU. V úzkej spolupráci so štátnymi orgánmi a jeho inštitúciami, konkrétne so SARIOM a Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky by sme spoločne riešili príležitosti pre výrobu. Ďalej chcem vytvoriť komunikáciu s podnikateľmi a živnostníkmi v Piešťanoch. Príkladom v tejto oblasti je Hlohovec alebo Holič.  Záleží mi na malom a strednom podnikaní. Chcem aktívne komunikovať s Národnou agentúrou pre rozvoj malého a stredného podnikania.

Populárne články