Connect with us

Published

on

Reklama

Na úvod: vozím sa na kolesi lebo ma to baví, nechcem nikomu robiť reklamu, ale keď chcem napísať, kde som bol na výlete tak neviem napísať, že niekde. Jednoducho napíšem kde, nie som štátna televízia.

[singlepic id=55604 w= h= float=center]

Nedeľa, klasika, treba sa ísť niekde prevetrať. Tentoraz sa rozhodujem skúsiť niečo ďalej. Fúka klasický severozápadný, tak ma napadá, že super by bolo proti vetru vlakom a dole vetrom na kolesi.

Volím preto spoj o 10.52 z Piešťan. Koleso v pohode nakladám do počtového vagóna. Košický rýchlik je doobrýýý, wifina zadara, fajínske sedanky, voľné miestečká s výhľadom na mladé spolucestujúce.

Reklama

Vystupujem v Trenčianskych, v poho vyberám koleso od železničiarky, nasadám a mažem smer Nemšová. Cestou stretám nemeckú rodinku na kolesách. Zaujímavé, ani v Piešťanoch sa mi to nestáva. V Nemšovej sa pýtam miestnej cyklistky ako na gazdovstvo Uhliská. Nevie.

Čakal som viac. Idem len podľa toho čo mám v hlave z cykloatlas.cz. Cestou ma dobieha nevedomá cyklistka a predsa len ma navádza na koniec Nemšovej, že tam na konci treba odbočiť. Nakoniec na konci odbočujem správne. Hlavne preto, lebo je tam normálna ceduľa ako bývajú pri cestách. Smer – Trenčianska Závada. Trochu to stúpa.

Cestou míňam odbočku na Antonstal. To zatiaľ neviem čo je, ale možno to bude iný výlet. V dedine hľadám odbočku na Uhliská. Nič. Našiel som zrubovú zvonicu. Zaujímavá nová sakrálna stavba pokrytá šindlom. Idem však ďalej hore brehom. Už ma to ani moc nebaví a už som aj hladný. Tak sa pýtam miestnej tety. Jasné, odbočka je pri zvonici, ale ceduľa je schovaná za odparkovaným bavorákom. Krátke prudké stúpanie a mám cieľ cesty.

Solídny areál, výuka jazdy na koni, prístupné maštale s odparkovanými koníkmi, kozenky v maštali, jazdecký areál, vozenie detí. No a teda ponuka reštaurácie. Sedí sa aj vonku aj vnútri. Je nedeľa, kopec ľudí, ponuka je guláš a aj iné veci, kukni net. Dávam guláš, nealko pivo, kávu, koláčik. Ku káve ponúkajú slané koláče, štrúdlu a ešte nejaké pečivko všetko čerstvo napečené, kultúrne ponúkané, dobrá cena. Kupujem ešte čerstvé syry. Pol kilečko koza, polkilečko ovca. Čuduj sa svete po 7 € za kilečko, ajhľa som mimo Piešťan.

Ešte pomáham trenčianskemu kolegovi požičaním náradia na opravu reťaze. Po takmer dvoch hodinách na gazdovstve štartujem po 14,00 hod. domov. Brušenko vyškerené. Spúšťam sa do Nemšovej, na križovatke točím doprava na Trenčín. Kľúčové, Újazd, Skalka nad Váhom, popod diaľnicu a už je tu Kláštor na Skalke. Informačné tabule, otváracie hodiny, kontakty, vecká, vyzerá to tu, že je všetko funkčné a čaká sa tu na návštevníkov. Dobrý tip.

Kúsok ďalej hore brehom je kostol sv. Svorada a Beňadika, tiež otvorené. Super, Slovensko sa zlepšuje. Tiež dobrý tip, teda akože na výlet. Od kostola je to len tak, sedieť na kolesi, trochu kerovať, inak len kukať po svete, neťaháme. Pod kopcom sa dá odbočiť z asfaltky na val smerom na Trenčín. Trošku to drcá, ale je to bezpečné. Míňam Penzión Zuzana, bruško stále usmiate, nezastavuje sa. Popod železnicu stále po pravej strane Váhu smer domov.

Zostávam na pravej strane. To ma naučil kamarát a kolega Jožko M. Stále po pravej až po Trenčianske Bohuslavice, kde bol kedysi Hydrostav. To neviem či funguje, ale klasický železný most cez kanál je tam furt. Teda ide sa na neho. Z mosta fajin výhľad na Beckovský hrad. Točím dole z mosta doprava a spúšťam sa na klasickú štrkovo – pieskovo – hlinovú cestu cez vrbiny smerom na Zelenú vodu. Odtiaľ je to už klasika okolo novomestských zahradkárov po ľavej strane kanála až po Považany, znova železný most a po pravej strane kanála okolo Dlhých kusov domov. O pol šiestej navečer sedím na lavičke na dvore, necelé štyri hodky z Uhlísk.

Podarený výlet. Dobrá papa, lacný a kvalitný ovčí a kozí syr, pekný areál, únava príjemná. Systém hore vetrom vlakom, dole vetrom na kolesi funguje, lebo aj fyzika funguje.

Malá poznámka akože dodatek jelima: ľavá a pravá strana sa počíta tak, že sa kuká smerom ako tečie voda vo Váhu, vtedy je pravá strana pravá a ľavá strana ľavá a nemení sa to ani keby ste sa otočili. Nemyslím dole hlavou.

Začali prázdniny, môžete to dať. Pre menej kolesových: dá sa aj autom.