Connect with us

Aktuality

Obyvatelia sa sťažujú na kvalitu vody, podľa vodární je v poriadku

Published

on

Reklama

Našu redakciu kontaktoval v nedeľu 11. februára čitateľ, ktorý nás upozornil na zhoršenú kvalitu vody v oblasti vodojemu Moravany nad Váhom. Podľa informácií, ktoré nám poskytol, sa problém týka blízkeho Veľkého Orvišťa a sťažnosti prichádzajú od mnohých domácností aj v Piešťanoch. Z kohútikov dotknutých obyvateľov tečie zakalená voda, ktorá vyzerá na pohľad nevyhovujúco. Podľa stanoviska Trnavskej vodárenskej spoločnosti na jej webových stránkach je kvalita v poriadku a z dôvodu odstraňovania porúch sa zhoršili len jej senzorické vlastnosti. TAVOS neodporúča momentálne prať svetlú bielizeň.

Reklama

„Predvčerom som si všimol, že nám tiekla z vodovodu čierna voda. Prali sme v tom prádlo, robili sebe a deťom piť a jesť. Včera ku mne prišla informácia o tom, že pripojili druhý prívod a myslel som, že úspešne, nakoľko večer išla voda čistá. Dnes ráno som išiel do kúpeľne a znova to isté. Volal som teda do vodární a tam mi oznámili, že je to veľká porucha na výplachu z čerpačky Orvište na moravanský vodojem,“ opísal problém náš čitateľ.

Problémy s vodou sú od piatku aj v Piešťanoch. Obyvatelia zaznamenali v piatok úplne čiernu vodu na sídlisku A. Trajan, na Juhu i na A. Hlinku. Podľa vyjadrení ľudí zo sídliska Juh sa kvalita postupne zlepšuje.

Reklama

„Z dôvodu odstraňovania viacerých porúch na vodovodnej sieti a realizácie nevyhnutných technických opatrení s cieľom zabezpečiť nepretržité zásobovanie obyvateľstva mesta Piešťany pitnou vodou, došlo k zhoršeniu senzorických vlastností vody – ku zákalu, ktorý však nemá vplyv na jej kvalitu, voda je naďalej vhodná na pitné účely. Za uvedené sa spotrebiteľom ospravedlňujeme. V súčasnej situácii odporúčame neprať svetlú bielizeň,“ informovala na svojich webových stránkach v piatok 9. februára Trnavská vodárenská spoločnosť.

Náš čitateľ uviedol, že poruchy síce chápe, ale nerozumie prečo neboli ľudia dostatočne informovaní, hlavne keď sa jedná o problémy takéhoto rozsahu a o množstvo domácností, ktorých sa dotýkajú. Tiež je podľa neho zarážajúce prečo nebol poskytnutý náhradný zdroj pitnej vody a pracovníci vodární nezabezpečili náhradu do 24 hodín, nakoľko odstránenie nedostatkov by malo byť realizované až v pondelok. O stanovisko k celej veci sme už požiadali Trnavskú vodárenskú spoločnosť a článok o zaslané informácie doplníme.

cof

-red/Zdroj: čitateľ, Trnavská vodárenská spoločnosť/Foto: čitateľ, jjf(aktualizované)-

Populárne články