Connect with us

Aktuality

Upravené bežkárske trate nájdete najbližšie pod Javorinou

Published

on

Reklama

Bežkovať sa dá v Piešťanoch a okolí momentálne takmer všade. Pokiaľ však hľadáte upravené bežkárske trate, najbližšie sú pod vrcholom Veľká Javorina v okolí Myjavy a Starej Turej. Rolbou je upravená cesta z Hlaviny na Kubíkov vrch a ďalej cez Novú Lhotu až na Javorinu.

„Rolbou je upravená obvyklá trasa, vojenská cesta Hlavina – Kubíkov vrch, ďalej smer Javorina, Betin Javor. Na Javorine je úprava veľmi náročná pre veľké množstvo nepreviazaného snehu a stopu rýchlo zafúka. Takže na víkend sú stopy pripravené, aj keď počasie má byť komplikované. Zamračené, teploty okolo nuly a mierne nad. Sneženie a vietor. Cesta na Hlavinu aj parkovisko je prehrnuté. Spodná časť cesty je len na jednu šírku a keď sa stretnete s autom treba cúvať (hodia sa vtedy reťaze). Vyššie pri chalupách sa dá už aj vyhnúť. Cesta na Holubyho chatu bola opäť dnes poobede prefrézovaná z dvojmetrových závejov dúfajme že to vydrží cez víkend. Prajeme príjemnú víkendovú bežkovažku,“ pozýva Ján Duga z občianskeho združenia Kopanice v pohybe. Na Hlavine je podľa neho 40 cm snehu, na Javorine to odhaduje na meter.

„Upravíme aj Československý bežkársky okruh (na mape trasa 3), ktorý som vymyslel pred pár rokmi, aby si to užili aj korčuliari na bežkách a to s malým bonusom, že bežkujú na okruhu, kde chodia z jedného štátu do druhého,“ dodáva Miro Martinček, bývalý chatár na Holubyho chate. Ten pripravuje aj spustenie vlekov na Veľkej Javorine, na čom sa má pracovať cez víkend. Ide hlavne o upravenie zjazdoviek ratrakom tak, aby dlhšie vydržali, čo zaberie nejaký čas.

Ak sa vyberiete na Veľkú Javorinu cesta je momentálne prejazdná aj bez reťazí, ale znalci odporúčajú ich mať po ruke a pre istotu k dispozícii aj lopatu, ak by ste zapadli.

Pri zlom počasí oceníte Javorinský lesný okruh

V prípade nepriaznivého počasia, najmä silného vetra na hrebeni, určite vyskúšajte Javorinský lesný bežecký okruh. Keďže sa nachádza v lese nie je natoľko vystavený vetru a sneh sa na ňom udrží pomerne dlho, aj keď v nižších polohách už nie je. Trasa je určená pre klasickú techniku. Ak sa chcete dostať na okruh treba ísť po asfaltovej ceste k vysielaču v zime schodnej na bežkách. „Asi po 200 m treba odbočiť z cesty vľavo, križovať starý vlek (bez lana) aj zjazdovku smerom pod smrekový les asi 150 m k miestu, kde vchádza lesná cesta do lesa. V tom mieste sú na stromoch červeno biele šerpy a ďalej pokračuje toto značenie a prešlapaná stopa. Po 100 m prídete k miestu, kde sa stopa rozdvojuje a začína okruh. Osobne odporúčam ísť smerom nadol vľavo po značení. Trasa najskôr klesá na čistinu, potom stúpa. Naspäť sa otáča na lesnej ceste idúcej z Moravy a naspäť treba z nej odbočiť vpravo podla značenia a cez riedky bukový les,“ vysvetľuje Ján Duga.

Viac aktuálnych informácií na FB stránke Kopanice v pohybe.