Úvod Aktuality Čo sľubujú primátorskí kandidáti v Piešťanoch?

Čo sľubujú primátorskí kandidáti v Piešťanoch?

REKLAMA
Mlyny

 V Piešťanoch kandiduje na post primátora deväť záujemcov. Niektorí ohlásili svoju kandidatúru už počas leta, iní oficiálne až po podaní kandidátky. Celkovo je zatiaľ kampaň pomerne vlažná. Na exteriérovú reklamu vsadil doteraz iba Roman Chudý, ktorý má svoje plagáty v citylightoch po celom meste. Viacerí kandidáti šíria svoje posolstvá cez sociálne siete. Sú však aj takí, o ktorých voliči nepočuli zatiaľ takmer nič. Obyvateľov by malo zaujímať, čo chcú kandidáti dosiahnuť a hlavne ako. 

 

Domoss Kuchyne Vian 2019
Domoss Kupelne Viano 2019
1. Roman Chudý, Mgr., 49 r., advokát, nezávislý kandidát

Heslom kampane tohto kandidáta je slogan „Nie sľuby, ale riešenia„. Na svojej facebookovej stránke oznámil 12. septembra, že deň predtým odovzdal kandidátnu listinu a petíciu na podporu s 1503 podpismi. 

O päť dní sa prezentoval vyjadrením, že 30 rokov všetci sľubujú kúpalisko, domov dôchodcov, parkovací dom, rozvoj cestovného ruchu, pričom on nič nesľubuje a prináša riešenia, s tým že už onedlho poskytne viac informácií. Odvtedy sa prezentoval vyhlásením o konci ruín v Piešťanoch, keď chce problém Slovan, či Lipa riešiť dohodou a ak sa to nepodarí, chce iniciovať konanie o vyvlastnení.

Má zriadenú webovú stránku, kde figurujú tri heslá – Mesto, ktoré sa stará o svojich ľudí, Prosperujúce mesto, to sú aj prosperujúci podnikatelia a Koniec ruinám v Piešťanoch. Detailnejšie vysvetlenie ako zabezpečí prostriedky na dosiahnutie týchto cieľov na stránke nenájdete. Pri položkách Riešenia, Komunikácia, Skúsenosti a Osobnosť si prečítate „Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi.“, čo je text šablóny použitej na vytvorenie webovej stránky.

Kandidát Roman Chudý zatiaľ ako jediný spustil výraznejšiu outdoorovú kampaň, keď jeho plagáty nájdete na viacerých citylightoch spoločnosti Infoplagát, ktorej vlastníkom je spoločnosť Wintermedia vydávajúca noviny Piešťanský týždeň. Časť obyvateľov mesta si už našla v schránkach darček od tohto kandidáta v podobe letáku a pera.

 

2. Peter Jančovič, Mgr., PhD., 35 r., environmentalista, nezávislý kandidát

Kandidát informoval na svojom FB profile 23. augusta, že odovzdal 1298 podpisov na podporu jeho kandidatúry. Na 31. augusta potom pozval všetky piešťanské média na tlačovú konferenciu, kde sám oznámil svoju kandidatúru. Program a bližšie ciele nechcel špecifikovať s vysvetlením, že ich oznámi neskôr, vrátane predstavenia tímu, ktorý mu s tvorbou pomáhal. Odvtedy nezverejnil  žiadne zámery ani volebné témy, ani sa verejnosti zatiaľ  neprezentuje prostredníctvom reklamy, či plagátov.

 
3. Miroslav Juriš, Ing., 51 r., programátor, analytik, Ľudová strana Pevnosť Slovensko

Mottom kampane, ktoré tento kandidát doteraz prezentoval, je slogan „Na prvom mieste Piešťanci – Piešťany, dobré mesto pre život“. Na svojej facebookovej stránke, ktorá vznikla na konci septembra prezentuje odpovede na otázky, ktoré zaslal všetkým kandidátom Seniorský parlament. Vlastný sumárny program zatiaľ neprezentoval. 

V odpovedi na otázku, aký problém Piešťan je podľa neho prioritný a ako ho bude riešiť, odpovedá: „Potrebujeme lepšie fungovanie mestského úradu, záchranu letiska, opraviť cesty a chodníky, znížiť dlh mesta a mnoho ďalších vecí. Je tiež potrebné zvýšiť dôraz na bezpečnosť v meste. Vidíme to vo svete, že obyvatelia utekajú z miest, ktoré si bezpečnosť svojich ulíc neustrážili. Je potrebné spraviť ešte veľa, aby Piešťany boli dobrým mestom pre život aj v tejto zložitej dobe.“ 

Miroslav Juriš prišiel na septembrové rokovanie MsZ, kde vystúpil v bode Pripomienky a dopyty občanov. Okrem iného počas príhovoru hovoril o blížiacej sa ekonomickej kríze, na ktorú by sa samospráva mala pripraviť.

 

4. Stanislav Polonský, Ing., 69 r., hospodárstvo, medzinárodný obchod, medzinárodné vzťahy, Národná koalícia

Kandidát sa zatiaľ viditeľne prezentoval iba prostredníctvom rozhovoru v regionálnej televízii. Na sociálnych sieťach jeho profil nenájdete, rovnako ako ani webovú stránku pomocou vyhľadávačov.

Základná priorita je služba. V rozhovore povedal, že má deväť bodov programu, kde sa snažil podchytiť, čo Piešťany a obyvatelia potrebujú, aby mesto bolo lídrom medzi kúpeľnými mestami na Slovensku a aby potvrdili svoju medzinárodnú reputáciu. 

 

5. Zuzana Svrčeková, Ing., 42 r., materská dovolenka, nezávislý kandidát

Kandidátka sa prezentuje mottom „Lepšie a modernejšie Piešťany„. Kandidatúru oznámila ešte začiatkom júla na tlačovej konferencii, kam pozvala vybrané médiá. O pár dní sa prezentovala rozhovorom v miestnej televízii a počas prázdnin dostali Piešťanci do schránok aj jej volebné „noviny“.  

Jej vyjadrenie a témy môžete spoznať prostredníctvom FB stránky, ktorú založila ako blogerka a teraz premenovala ZuzanaSvrcekovaKandidatkaNaPrimatorkuPiestan. Okrem iného na nej píše: „Nebudem sa obracať súčasným problémom mesta chrbtom a chcem sa k tomu postaviť ako občianka mesta, ktorej záleží na rozvoji, efektivite a fungujúcej samospráve.“ V jednom z postov sa vyjadrila, že program bude prezentovať na stretnutiach s občanmi a prostredníctvom TV diskusií. Sumárne ciele a spôsoby ako ich dosiahnuť zatiaľ neprezentovala.

V novinách, ktoré dostali obyvatelia do schránok pomenovala podľa nej kľúčové oblasti mesta v poradí – Mestský úrad, Letisko, Šport, Kultúra, Líder mikroregiónu, Mladé rodiny, Seniori, Životné prostredie. 

 

6. Miloš Tamajka, M.B.A., 42 r., primátor mesta Piešťany, nezávislý kandidát

Kanditát sa prezentuje heslom „Je čas dokončiť zmeny„. Včera pustil do online priestoru jeho propagačné video, predtým sa prezentoval hlavne sponzorovanými postami na sociálnych sieťach o realizovaných investíciach z rozpočtu Mesta Piešťany. Outdoorovú kampaň zatiaľ nespustil.

Miloš Tamajka má spravenú novú webovú stránku na podporu jeho kandidatúry s názvom tamajka2018.sk, prezentuje  nový program a dáva odpočet svojho doterajšieho pôsobenia. Aktívna je aj jeho webová stránka milostamajka.sk, ktorú používal v kampani v roku 2014.

Program v aktuálnej kampani postavil na dvanástich bodoch – Thermal Park, Plaváreň, Projekt Lesoprojekt, Škôlky, Základné školy, Parkovací dom, MHD, Sociálna politika, Kultúra, Šport, Cyklotrasy, Geotermálna energia. Spôsob, akým chce kandidát tieto ciele dosiahnuť, neprezentuje.

Pred niekoľkými dňami dostali obyvatelia Piešťan do svojich schránok druhé číslo novín Piešťanské novinky, ktoré obsahujú viacero článkov o aktivitách v Meste Piešťany a aktivitách primátora.

 

7. Martin Valo, 54 r., zástupca primátora mesta Piešťany, nezávislý kandidát

Kandidát na primátora sa doteraz prezentuje hlavne prostredníctvom svojho osobného FB profilu a prostredníctvom FB stránky Martin Valo – kandidát na poslanca mesta Piešťany. 

Konkrétny program a spôsoby jeho dosiahnutia kandidát zatiaľ neprezentoval, ani motto jeho kampane. V jednom poste ho iba naznačil s použitím slovnej hračky na svoje priezvisko: „SPOLU sme PIEŠŤANY. Preto spolu, lebo poslanci a primátor deklarujú zlepšiť svoje mesto. A riadenie samosprávy je o spoločnej ceste pre občanov, o spoločných kompromisoch. O prioritách na 4 roky a vízii mesta v horizonte 20 rokov a zvlášť pre každý rok.  Bude lepšie, aby sa v Piešťanoch viac opravoVALO, viac športoVALO, viac bicykloVALO a lepšie parkoVALO.“

 

8. Samuel Vavrík, Ing., 33 r., podnikateľ, nezávislý kandidát

Kandidát má zatiaľ neprezentoval víziami ani programom. Zriadenú má čerstvo FB stránku Samuel Vavrík – kandidát na primátora mesta Piešťany, ktorá zatiaľ nemá žiaden obsah okrem úvodnej fotografie. 


Na svojom osobnom profile sa Samuel Vavrík prezentoval mottom „❤️ za Mesto Našich Snov„.  

 

9. Pavol Vermeš, JUDr., PhD., 54 r., právnik, nezávislý kandidát

Kandidát zverejnil koncom augusta na svojom osobnom profile  na Facebooku pieseň svojej volebnej kampane pod názvom „Piešťany do naha„. Aktuálne ju nájde už len na Yuotube kanáli.

Pavol Vermeš zatiaľ  neprezentoval svoj volebný program, ani plán ako dosiahnuť ciele, ktoré si stanovil. Prostredníctvom svojho FB profilu prezentoval zatiaľ tri rozsiahlejšie videá s názvom Príbeh o letisku v Piešťanoch.

-red-

REKLAMA