Connect with us

Aktuality

Čiastočná uzávierka cesty na Havran môže trvať jeden rok

Published

on

Reklama

Zatiaľ nie je jasné, kedy sa rekonštrukcia úseku cesty z obce Banka na horský priechod Havran reálne začne. Povolenie na čiastočnú uzávierku platí od 22. februára 2021 presne jeden rok.

„Doprava v čase rekonštrukcie a modernizácie úseku bude vedená v jednom jazdnom pruhu. Usmerňovaná bude prenosným dopravným značením a v prípade potreby aj regulovčíkmi dopravy,“ informuje na svojej facebookovej stránke Obec Banka, ktorá zverejnila plné znenie rozhodnutia Odboru cestnej dopravy a pozemných komunikácií Okresného úradu Piešťany.

Reklama

V podmienkach je napísané, že žiadateľ je povinný urobiť všetko pre skrátenie uzávierky. „Práce je potrebné vykonávať v predĺžených pracovných zmenách, v dvojzmennom pracovnom režime tak, aby sa skrátil čas trvania dopravných obmedzení a zvýšila priepustnosť dopravy. Práce budú vykonávané za denného svetla a za nezníženej viditeľnosti,“ píše sa ďalej v povolení.

O čiastočnú uzávierku požiadal Trnavský samosprávny kraj (TTSK) v zastúpení firmy Swietelsky Slovakia, ktorá vyhrala verejné obstarávanie na tento projekt s ponukou v hodnote 2,21 mil. eur.

Reklama

Predpokladané náklady na rekonštrukciu 4,4 km dlhého úseku medzi križovatkou k cintorínu v obci Banka a hranicou Nitrianskeho samosprávneho kraja boli 4,23 mil. eur. Župa získala finančné prostriedky na tento projekt z Európskych štrukturálnych a investičných fondov.

„Vodiči dostanú k dispozícii modernú cestu s bezpečnostnými prvkami, ktoré by mali prispieť aj k zvýšeniu plynulosti cestnej premávky. Pribudnú oceľové zvodidlá s nadstavcami, tlmiče nárazov, smerové stĺpiky alebo vodiace prúžky,“ informoval TTSK prostredníctvom tlačovej správy vydanej v júli 2020.

Firma Swietelsky – Slovakia získala v uplynulých rokoch v Piešťanoch niekoľko veľkých zákaziek – opravovala schody Domu umenia, Kolonádový most, ale aj spodnú časť Krajinského mosta a úsek cesty po križovatku k cintorínu v obci Banka. Práve pri realizácii tohto projektu vznikali v dopravnej špičke na Krajinskom moste a priľahlých komunikáciách dlhé kolóny.

Text: Martin Palkovič

Populárne články