Connect with us

Samospráva

Nové semafory v strede chodníka stoja v súlade s normou

Published

on

Reklama

Na prvý pohľad nelogické osadenie semaforov na križovatke Žilinská cesta – Andreja Hlinku má svoje  dôvody. Bezbariérové nájazdy budú rozšírené.

[singlepic id=27343 w=320 h=240 float=left]„Zdá sa mi nelogické, že nové stĺpy na semafor sú osádzané doprostred už jestvujúceho chodníka, je tým naviac aj znemožnené použiť bezbarierovú časť prechodu. Neviem či je to zámer alebo len náhoda,“ napísal nám čitateľ. Podľa Beáty Palkechovej z mestského úradu je umiestnenie stĺpov v súlade s platnými normami. „Bezbariérové úpravy chodníkov boli v danej križovatke realizované dodatočne, nakoľko križovatka nebola vybudovaná ako bezbarierová. Vzhľadom na osadenie signalizačných stožiarov v strede priechodov pre chodcov budú dodatočne rozšírené jestvujúce bezbarierové úpravy chodníkov,“ informovala.

Reklama

Jej slová doplnil na zastupiteľstve primátor Remo Cicutto, keď poslancovi Mariánovi Urbánkovi odpovedal na interpeláciu. Takto umiestnené semafory majú podľa nebo deliť priechod pre chodcov na ľavú a pravú stranu. Ide o tzv. deliace pásy, ktoré sú súčasným trendom a zároveň normou pri budovaní križovatiek.

Takto umiestnené stĺpy majú napomáhať aj orientácii nevidomých, ktorí sa riadia zvukom semaforu. Lepšie ich totiž navedú na priechod pre chodcov, ako keby stáli na kraji chodníka.

Reklama

[singlepic id=27342 w=320 h=240 float=left]Výmena vyše tridsať rokov starej svetelnej signalizácie na križovatke Žilinská cesta – Andreja Hlinku stála 63 600 eur. V rámci jej rekonštrukcie boli do vozovky namontované indukčné slučky, ktoré pomáhajú premávku riadiť dynamicky. „Priechody pre chodcov na Žilinskej sú riešené tlačidlami, čo v praxi znamená, že chodec pri prechode cez cestu musí použiť tlačidlo, aby mal zelený signál. Doteraz fungoval zelený signál pre chodcov automaticky. Takéto riešenie priechodu pre chodcov v rámci cestnej svetelnej signalizácie umožní v prípade, že nie je dopyt na zelený signál pre chodcov (na priechode sa nenachádza žiaden chodec) prerozdeliť tento čas na predĺženie zeleného signálu pre vodičov na zaťažených dopravných smeroch,“ vysvetlila Beáta Palkechová.

Text a foto: Martin Palkovič

REKLAMA

Populárne články