Connect with us

Rozhovory

J. Pullmann: Chýbajú kúpaliská s termálnou vodou, preto musíme robiť atrakcie z každej blbosti

Published

on

Reklama

Cestovný ruch v Piešťanoch – téma, ktorá je v posledných dňoch viac než aktuálna. Založenie oblastnej organizácie cestovného ruchu Rezort Piešťany sprevádzajú nezrovnalosti ohľadne výšky členského príspevku piešťanských kúpeľov, ale ozývajú sa aj nespokojní podnikatelia podľa, pre ktorých je povinné členské vo výške 1000 eur ročne príliš vysoké.

[singlepic id=24288 w=450 h=400 float=right]Jedným z podnikateľov v oblasti cestovného ruchu, ktorý chcel už vlani iniciovať vznik združenia cestovného ruchu a k nemu pridruženej zľavovej karty Piešťany Card, bol prevádzkovateľ Campingu Pullmann Piešťany, Jozef Pullmann. Iniciatíva, ktorú sa pokúsili rozvinúť s Jozefom Drahovským, sa však nestretla s dostatočným ohlasom v samospráve ani u podnikateľských subjektov. Položili sme mu niekoľko otázok v súvislosti so vznikom Rezortu Piešťany, ale taktiež sme sa pýtali na jeho pohľad na cestovný ruch u nás.

Reklama

Ako vnímate založenie Rezortu Piešťany? Má toto združenie potenciál prilákať turistov do Piešťan?

Mám zmiešané pocity. Na jednej strane vítam snahu pomôcť cestovnému ruchu u nás. Koniec koncov sme spolu s Jozefom Drahovským pred rokom iniciovali podobný projekt, aj keď menej medializovaný, na kolene robený, bez právnej podpory, ale v princípe skoro ten istý. Vidím tam aj skvelé subjekty v podobe trojice hotelov, ktorých prácu poznám a vážim si ju. Oni totiž cestovný ruch robiť vedia a sú ozajstným prínosom v tejto skupine.
Na strane druhej tam vidím aj veľa chýb. Prvá zásadná je v tom, že sa neoslovili viaceré subjekty. Ostatným to môže pripadať aj tak, že to je len skupina vyvolených. Úplne zlým krokom bolo oslovenie niektorých ľudí, ktorých som videl sedieť na valnom zhromaždení. Sú to  tí, ktorí cestovný ruch skôr v Piešťanoch ničia než mu pomáhajú.

Reklama

Chceli by ste sa k združeniu za súčasných podmienok pripojiť alebo by sa podľa vášho názoru mali nejako zmeniť? Ak áno ako?

Neviem na túto otázku odpovedať. Rezort zatiaľ absolútne nerieši najdôležitejšou otázku. A to prečo klesá návštevnosť a následne odpoveď ako sa tomu vyhnúť. Ak to má byť len umelé združenie, ktoré bude tvoriť prezentáciu a marketing pre Piešťany, tak sa pridať nechcem. To si môžeme zaplatiť za tie peniaze reklamnú agentúru. Podmienky zatiaľ tiež nikto nepozná. Ja by som však navrhol pospájať všetky subjekty cestovného a gastronómie v Piešťanoch. Nebrať však tie, ktoré majú zlé meno medzi klientami. Tie nám Piešťany nepredajú.

Aké výhody môže združenie cestovného ruchu priniesť práve vášmu podniku?

Ak nezačne riešiť primárnu otázku v podobe lákadla pre turistov, tak žiadnu.

Určite sa snažíte prilákať svojich klientov do Piešťan aj samostatne. Aké metódy sa vám osvedčili?

Lákanie do Piešťan je čoraz ťažšie. Niekedy ste asi nemuseli ani pohnúť perom a mali ste v Piešťanoch plno. Boli tu lákadlá. Dostatok termálnej vody pre kúpaliská. Ľudia sem chodili radi aj bez toho, aby ich niekto aktívne vyhľadával. Dnes to už neplatí. Musíme robiť atrakcie z každej blbosti a klientom dať aj modré z neba.

Viete v kempingoch je lákanie klientov trochu odlišné ako u hotelov. Toto je iná skupina turistov. Oni chcú vidieť všetko možné a nie len vysedávať na izbe, či prechádzať sa po meste.

Spolupracujem so štvoricou kempingov na Slovensku a robíme aktívne jazdy po Slovensku s piatimi zástavkami v každom kempe. Celé je to o spolupráci. O klientov sa delíme snažíme sa im spraviť lákadlo, aby na Slovensko so svojim karavanom prišli a zdržali sa.

Čo vaši klienti na Piešťanoch najviac chvália a naopak, na čo sa najviac sťažujú?

Chýba im možnosť stráviť chvíle s rodinou na dobrom kúpalisku. Hlavnou skupinou pre každého podnikateľa v cestovnom ruchu je asi rodina s deťmi. To čo povedia deti, to je sväté, tam sa ide. A deťom nestačia pávy v parku, či kúpanie sa v horúcej vode medzi staršími ľuďmi za nemalé peniaze. Pochvál je bohužiaľ čoraz menej. Skôr sú to len spomienky na to aké Piešťany niekedy boli.

Čo je z vášho pohľadu najväčšou výhodou pre cestovný ruch v Piešťanoch a čo je najväčším nedostatkom?

Máme geniálny dar. Krásnu polohu, nádherné jazero, pramene. Všetko tu máme, len akosi na to zabúdame. Predbehli nás dediny, ktoré narazili na termálnu vodu. Dookola nieje nič, kde by ste mohli ísť, ale majú plno lebo majú atrakciu.

Ono je to tak, ak máte hotel pri zjazdovke asi ho budete mať prázdny, keď nemáte sneh. Ak máte mesto v našej oblasti typickej pre letnú sezónu, potrebujete ľudí kúpať, inak tu majú len sprievodné atrakcie. Inde to pochopili, u nás nie. Inde však nesedí žaba na prameni.

Ktoré problémy sa podľa vás dajú riešiť okamžite?

Asi to je otázka trochu aj na Rezort Piešťany. Nemôžu však o tom hovoriť ľudia, ktorí stoja za poklesom turistov. Budem hovoriť na rovinu. Primátora si vážim za všetky možné aktivity, ale nie za podporu cestovného ruchu. Za tie roky sa tu pre to nespravilo absolútne nič.

Starosta obce Banka sedel pri zakladaní rezortu. On sám však s miestnymi poslancami nesie zodpovednosť za to, že toľko ospevované kúpalisko Sĺňava je dnes len zrúcaninou. Mali možnosti aj po dvoch rokoch napadnúť zmluvu a pokúsiť sa získať pozemok späť, ale nestalo sa tak. Asi to tu niekomu vyhovuje. Prosím, ale nech sa netvária, že idú teraz pomáhať.

Ak máme konať okamžite musíme neustále atakovať samosprávu, aby priniesla stimuly pre podnikateľov. Myslíte si, že keby bola možnosť získať povolenie na užívanie termálnej vody, že by sme už dávno nemali v Piešťanoch aquapark alebo niečo podobné?

Aká je podľa vás budúcnosť Piešťan v oblasti cestovného ruchu? Ako bude naše mesto a okolité obce vyzerať z tohto pohľadu o 15 – 20 rokov?

Rád by som povedal, že bude také ako niektoré mestá v Rakúsku. To by sa však muselo veľa zmeniť. Viete v Rakúsku lumpov zatvárajú do väzenia. U nás na Slovensku sú títo ľudia, aj keď nie oficiálne, často vlastníkmi subjektov cestovného ruchu. Česť tým, ktorí nie. To je však spoločenský problém celej krajiny a každého odvetvia.

Na záver musím povedať, že vidím aj veľa pozitívneho. Máme tu veľa kvalitných prevádzok veľa aktívnych mladých ľudí.  Dúfam, že Rezort Piešťany prizve všetkých, ktorí majú čo povedať a chcú pomôcť, a že spoločne sa vytvorí v Piešťanoch kus dobrej práce pre to, aby sem chodilo v budúcnosti čo najviac turistov, a aby odchádzali domov spokojní.

(hp)

Populárne články