Connect with us

Blogy

Blog Adama Reháka: Lednica – zrúcanina hradu zasadeného do skaly, ale aj obec so super turistickými možnosťami

Published

on

Reklama

Opäť vám prinášam tip na výlet pri spoznávaní krás Slovenska. Naposledy som sa aj s kamoškami vybral do Bielych Karpát, a to konkrétne do obce Lednica. O hrade som ani netušil, ale už z obrázkov na internete ma zaujala jeho poloha.

Vyrazili sme z Piešťan na diaľnicu až po Ilavu, kde sme zišli a nasledovali obce Podvažie, Savčina, Horovce, Kvašov a Lednica. Cesta trvá hodinku, ani sme sa nenazdali a boli sme na mieste. Hrad vyzerá zdola naozaj krásne. Zaujalo ma jeho zasadenie, akoby bol súčasťou skaly  pri ktorej sa nachádza.

Cesta k hradu a hrad

Prichádzame do dedinky a parkujeme približne v jej strede pri starom kostole, kde sa nachádza aj označník. Vydávame sa po modrej značke a asi po 500 metroch nachádzame odbočku na hrad. Keďže sa hrad nachádza hneď nad dedinou, je to len kúsok. Cesta trvá asi 25 minút. Dá sa použiť aj cesta z druhej strany kam vás navedie tabuľa, ale táto cesta je veľmi krátka a my sme sa chceli prejsť.

Reklama

Dostávame sa teda k hradu. Vidno, že na jeho obnove sa poctivo „maká”, čo v tomto prípade bolo pre nás sklamanie, lebo hrad bol uzavretý. Dalo sa ho obzrieť len zvonku, dnu sa dalo ísť len s prilbou. Na hrade aj tak prebiehali rekonštrukčné práce. Bohužiaľ takáto informácia nebola ani na oficiálnej stránke, takže sme si to nemali ako zistiť. Hrad je zvonka ozaj krásny, určite sa sem rád vrátim, keď bude zrekonštruovaný. Teraz to bolo pre mňa iba ako spestrenie programu. Mierne sklamaní si vyberáme náhradný program a rozhodneme sa ísť na malú turistiku.

Červenokamenské sedlo

Ideme späť k označníku a vyberáme si cieľ Červenokamenské sedlo. Opäť sa vyberáme po modrej značke. Hrad máme takmer celý čas na dohľad z každej strany. Počasie nám zatiaľ prialo, svietilo príjemné slniečko. Cesta je príjemná a zaujímavá. Začíname ľahkým stúpaním po lúke. Celý čas máme hrad na dohľad a myslím si, že zhora je v spojení s panorámou ešte krajší. Asi o 20 minút nás víta bukovo-smrekový les a s ním aj príjemný prírodný tieň.

Po lese kráčame asi ďalších 20 minút. Ocitáme sa zas na lúke, prichádza posledných 15 minút šliapania do kopca. Prichádzame na vytúžené sedlo. Konštatujeme, že sa to oplatilo. Máme ozaj krásny výhľad na Vršatecké bradlá, o ktorých som už písal. Tu sa ich dá vidieť z úplne inej perspektívy. Chvíľku zostávame a vychutnávame si pohľad na prírodu, samozrejme, nezabúdame urobíme pár fotiek. Nanešťastie, blíži sa búrka, a tak sa radšej poberáme naspäť. Počasie nám teda nakoniec neprialo a búrka nás dostihla, no až v dedine, takže sme nezmokli. Spokojní ideme domov.

TIP: Lednica je krásna obec s krásnou zrúcaninou, avšak oplatí sa sem ísť buď v rámci odbočky počas nejakej cesty, alebo spojiť turistiku s pohľadom na zaujímavú slovenskú zrúcaninu. Určite odporúčam pre milovníkov bicyklov vyskúšať aj niektorú z trás trasu.