Connect with us

Published

on

Reklama

Cesta do druhého ubytka bola v pohode. Nepodarilo sa zohnať ani hotel, ani ubytovanie v súkromí tak ubytko bude v kempingu v chatke. Ráno sa presúvame po slušnej cyklotrase do Litoměřic a natáčame koleská smer sever.

[singlepic id=58705 w= h= float=center]

V rámci cesty odbočíme v čase obeda do obce Malé Březno, kde sa varí pivo Březňák. Zastavujeme v reštike pivovaru a symbolicky dávame jedno malé pivo a k tomu štýlovo utopenca. Utopenec sklamal, nakrájaná špekačka na kolieska poliata kečupovou omáčkou nás trochu aj prekvapila. Chuť, nič moc, vyzeralo to tak, že sa žiadne macerovanie v náleve nekoná, len sa vyberie špekáčik z chladničky, nakrája, postraší kečupovou omáčkou a ide to na stôl. Ja len aby to nevyzeralo, že všetko v českých hospodách je tip top, čuduj sa svete neni.

Po Dečín je to v pohode. Zaujímavé bolo miesto pri Hrade Střekov pred Ústí nad Labem. Pri Masarykových zdymadlach sa cyklotrasa vyberie pekne hore a dole po schodoch, ale zdolávame aj ked koleská sú naložené. Potom už ide Ústí s perfektným pôsobivým mostom. Tak za taký by sme sa v PN utloukli, fakt. Malá spomienka na opravu mosta v PN a ide sa ďalej na Dečín.

Reklama

Pred vjazdom do mesta ulovím miestneho cyklistu a necháme sa odprevadiť do centra. Je to také zvláštne centrum, lebo Dečín leží na oboch stranách riek a vyzerá to tak, že má centrá dve. Ako sme zistili neskoršie tak aj dve železničné stanice. Cyklista nás prekvapí aj negatívnym názorom na svoje mesto. To máme aj doma. Údajne sa tu nenachádza infocentrum, ani žiadne cyklotrasy a tak. A stojí to tu za prd, vraj. Ešte netušíme prečo. Horšie pre nás je to, že sme sa spoliehali na kúpu mapy v infocentre a teraz slepá rana, ide sa do kempu, ktorý je kus od Dečína len podľa tabúľ pri ceste a googlovských máp v mobile. A ešte horšie je to, že to je cez kopec, čo moje ženstvo doteraz nevedelo. Tomu začína zodpovedať aj nálada vo výprave. Nič moc. Stúpame a stúpame po normálnej ceste s autami vyznačenej ako cyklotrasa cez obce Dobrná a Huntýřov. V katastri Huntýřova je náš cieľ kemp Pod Lesem pri rybníku Stará Oleška. Putovanie do kempu končí dlhým zjazdom, čo trošku vylepšuje náladu. Ubytovanie v chatke, sprcha a večera s pivom zlepšuje náladu. Máme to tu tiež na tri noci. Plán je jeden deň České Švajčiarsko, druhý deň Dresden a tretí domov. Keď si spomenieme, že sa z kempu máme zase prehúpnuť cez kopec k Labe tak ma to trošku dostáva do neistoty, motať sa po horách a k tomu presun cez kopec tam aj curik, to nás moc neteší. Také kopce sme nečakali. Nakoniec svitne nádej. Sused vo vedľajšej chatke nás upozorní a velice múdro na železničnú stanicu Veselá pod Rabštejnem. Na druhý deň sa to ukazuje ako spásonosné riešenie jednak na presuny k Labe a jednak na presun domov lebo koniec výpravy sa nám rýchlo blíži.

[singlepic id=58734 w= h= float=center]

Prvý deň pobytu však vyrážame ráno do Švajčiarska, teda nie toho, ale tohto tu. Po raňajkách vyrážame z kempu cez kopček na železničnú stanicu, čekneme ako to vyzerá, ako je to s prepravou kolesiek a s cestovným poriadkom a tak. Velice milé prekvapenie nastane keď si počkáme na súpravu. Lolek je nad všetky naše očakávania. Zastavuje to tu síce na znamenie, ale zastavuje . Po zastavení vysunie schodík, aby nebolo vysoko a vnútri miesta pre koleská habakuk. Tak toto mať doma. Zvonku počujeme a vidíme aj infosystém vo vlaku. Všetko na displaji a plus komentár do reproduktorov. Lístok sa dá kúpiť po internete a pošlú vám do mobilu ako SMS správu s EQ kódom a sprievodca si ju čekne priložením k mašinke čo má v ruke, úžasné. Teraz ešte nenastupujeme, ale odteraz sa plány upravujú podľa cestovného poriadku ČD. Pokračujeme ďalej na koleskách do Českej Kamenice. Pekné mestečko, na klasickom námestí kaviareň s pauzičkou a kúsok ďalej infocentrum s mapami aj pohľadnicami vrátane razítok pre turistov. Využívame jedno aj druhé aj tretie aj štvrté. Káva, mapy, pohľadnice aj razítka. Bavíme sa tým, že kto kedy už dnes dostáva pohľadnice. No skoro nikto, tak posielame aj sebe domov, aby nám nebolo ľúto.

Z Kamenice už makáme do kopčeka smer Všemily a Jetřichovice. A to sme už vo Švajčiarsku. Zvláštne kamene okolo ciest, lesy, hory, cyklotrasy aj šotolina, bunkre ŘOP a nakoniec výstup na Mariininu vyhlídku stojí za to. Dávame slušný obed a priživujeme zvyky s pohladnicami. Jednu dávam aj do pnky, snáď dorazila.

Z Jetřichovic sa natočíme smerom kemp. Skoro celú cestu dole brehom, okrem stúpania na tú našu železničnú staničku a cez kopček do kempu. Dávame večeru, sprchu, pivo a tak. Všetko čo na výpravu patrí. To ich Švajčiarsko stojí aj za dlhší pobyt, trošku nám bude za ním aj ľúto.