Aktuality
V Hlohovci vyberali logo cez internet
Výsledok súťaže, ktorú vypísali už vlani, ocenil aj odborný časopis. Nové logo mesta slávnostne predstavili pri príležitosti 900. výročia prvej písomnej zmienky.
Mesto Hlohovec si zvolilo iný spôsob výberu loga ako oblastná organizácia cestovného ruchu Rezort Piešťany. Verejnú neanonymnú súťaž vyhlásili začiatkom minulého roka. Prihlásilo sa do nej 15 autorov, niektorí z nich poslali dva návrhy. Primátor Peter Dvora vymenoval komisiu, ktorá vybrala päť najlepších a víťaza určili hlasujúci prostredníctvom internetovej ankety. S jednoznačným predstihom vyhral Juraj Gajdoš z Topoľčian.
„Ikonografickú časť navrhovaného logotypu mesta Hlohovec predstavuje malé tlačené písmeno h, podľa začiatočného písmena v názve mesta, ktoré je vľavo hore ukončené siluetou čiastočne zobrazujúcou vežu Kostola sv. Michala archanjela v Hlohovci. Symbolika zároveň predstavuje transfer odkazujúci na bohatú históriu mesta a to od doby kamennej, cez prvú písomnú zmienku v Zoborskej listine až po súčasnosť,“ píše autor v textovom zdôvodnení.
Víťazný návrh bol známy už na jeseň. Komisia sa s ním stotožnila, ale požadovala, aby bol mierne upravený. Finálnu verziu slávnostne predstavili 16. februára.
Na základe štatútu súťaže dostal autor 1 000 eur. Logotyp bude popri oficiálnych heraldických symboloch mesta Hlohovec základom jednotného vizuálneho štýlu samosprávy.
„Nám sa značka vcelku páči, využitie mínuskového h nie je úplne obvyklé. Ako sa páči vám?“ napísal vo svojom elektronickom vydaní český grafický časopis Font.
Text: Martin Palkovič Návrh loga: Juraj Gajdoš