Úvod Aktuality Národný cyklokoordinátor „loboval“ za cyklistov v centre

Národný cyklokoordinátor „loboval“ za cyklistov v centre

REKLAMA
Dompek Pizza 2021

Tento týždeň navštívil primátora Piešťan Miloša Tamajku na pôde Mestského úradu v Piešťanoch národný cyklokoordinátor Peter Klučka spolu s trnavským regionálnym cyklokoordinátorom Štefanom Kotrusom Download the Cultshow Saga Collection. Išlo o neformálne pracovné stretnutie, ktorého dôvodom bola situácia na piešťanskej pešej zóne, kde boli nedávno osadené tabuľky upozorňujúce na hrozbu pokuty pri jazde na bicykli mr one day.

cyklokoordinator1
Zľava doprava: Štefan Kotrus, Miloš Tamajka a Peter Klučka

„Spolu s trnavským regionálnym cyklokoordinátorom Štefanom Kotrusom sme uvítali ústretový a konštruktívny priebeh stretnutia, kde sme si vypočuli dôvody rozhodnutia vedenia mesta k zamedzeniu opakovaných kolízií medzi cyklistami a chodcami na piešťanskej pešej zóne, a zároveň sme prezentovali viaceré príklady pozitívneho riešenia súžitia cyklistov a chodcov v centrách viacerých slovenských miest,“ informoval na svojej facebookovej stránke Peter Klučka. Ocenil, že vedenie mesta je prístupné počúvať argumenty cyklistov, s vedomím zohľadnenia potreby zabezpečenia bezpečnosti všetkých návštevníkov mestskej zóny 레지던트 이블3 다운로드. Národný cyklokoordinátor predložil riešenia, ktoré použili v Trnave, Banskej Bystrici, či v Bratislave.  „Verím, že priložené riešenia poslúžia nielen Piešťanom, ale aj iným slovenským mestám hľadať cestu vzájomnej ohľaduplnosti medzi tými, ktorí do centier miest jednoznačne patria – chodcami a cyklistami,“ konštatoval P autoset. Klučka.

REKLAMA
Buenos pizza  burger
PN Taxi
cyklokoordinator4
Príklad z Trnavy, kde umožnili vjazd cyklistom na pešiu zónu
cyklokoordinator2
Takto vyzerajú informačné tabuľky v Bratislave
cyklokoordinator3
V Banskej Bystrici je pešia zóna taktiež otvorená pre cyklistov

Bicyklovať alebo nebicyklovať v pešej zóne, to je otázka
Podľa Petra Klučku téma či bicyklovať alebo nebicyklovať na pešej zóne momentálne rezonuje vo viacerých slovenských mestách, ktoré si kladú túto ótázku 원산지관리사 기출문제 다운로드. „Názorov a argumentov za aj proti povoleniu vjazdu cyklistov do peších zón je viac ako dosť u zástancov aj odporcov tohto kroku. Niektoré mestá napríklad Banská Bystrica, Martin, Trnava, Bratislava sa s týmto „problémom“ postupne vyrovnali a cyklisti sa stali prirodzenou súčasťou peších zón 안드로이드 자막 다운로드.

Niektoré napríklad Nitra, Zvolen, Piešťany zatiaľ cestu ku vzájomnému kompromisu medzi chodcami a cyklistami ešte iba hľadajú,“ myslí si národný cyklokoordinátor 32비트 익스플로러. „Národná stratégia rozvoja cyklistickej dopravy v Slovenskej republike počíta v jednom zo svojich opatrení aj s „aplikáciou prvkov a zón s upokojenou dopravou“. Žiadny vládny dokument však nenahradí nutnosť hľadania kompromisov pri vzájomnom súžití chodcov a cyklistov v spoločnom priestore. Je to mnohokrát dlhá cesta, ktorou si prešli aj všetky okolité, cyklisticky vyspelé krajiny, kým dospeli k poznaniu, že iba vzájomným rešpektovaním sa a ohľaduplnosťou chodcov a cyklistov sa vyhneme zbytočnému vzájomnému osočovaniu či až represívnym opatreniam,“ myslí si Peter Klučka, ktorý ocenil aktivitu mesta Zvolen v zorganizovaní nedávnej verejnej diskusie na túto tému a vyzval aj k takémuto kroku aj ostatné mestá, ktoré nemajú v otázke povoľovania vjazdu cyklistov Guardian game.

-th- Zdroj a foto: FB Cyklokordinator

REKLAMA