Koktail
Veterány sa stretli na Memoriále Pavla Čirku, na prvých dvoch miesta skončili Piešťanci
Desiaty jubilejný ročník Veteran rally Nové Mesto nad Váhom – Memoriál Pavla Čirku sa konal v druhú májovú sobotu a napriek nepriazni počasia sa ho zúčastnilo 55 historických vozidiel. Celkovým víťazom sa stal Piešťanec František Baďura na vozidle Simca Elysée. Aj druhé miesto patrilo Piešťanom, so svojou Škodou Tudor dosiahol druhý najlepší čas František Frišták. Cenu primátora Nového Mesta nad Váhom si prevzal majiteľ Classic Car Múzea v Moravanoch nad Váhom, Ján Horňák. Ohliadnutie za podujatím prináša z tímu organizátorov i účastníkov Jana Drápalová.
Napriek nepriaznivému počasiu sa Veterán rally zúčastnilo 55 historických automobilov a všetkých účastníkov bolo 125. Ráno počasie vyzeralo hrozivo, a tak motorkári tento rok s veľkým zármutkom nechali svoje stroje doma. Tešíme sa ale, že väčšina z nich prišla a zúčastnili sa na automobiloch.
Do prvej etapy sme štartovali na Zelenej vode pred Hotelom Perla. Súťažiacich odštartovala pani viceprimátorka PhDr. Kvetka Hejbalová. Po štarte sme absolvovali prvú súťažnú úlohu pod názvom „Bez nehody do garáže“. Súťažiaci sa musia snažiť vojsť medzi dva stĺpiky presne na stred. Táto súťaž je náročná, najmä skoro ráno, keď je človek ešte neprebudený, ako hovorieva môj syn „akýsi vychýlený“…
Prvú zastávku sme mali v obci Skalka nad Váhom, kde sme si prezreli prekrásny Benediktínsky kláštor-najstaršie pútnické miesto na Slovensku a vďaka výkladu milých sprievodkýň sme sa mnoho dozvedeli o histórii kláštora a o živote najznámejších obyvateľov kláštora sv. Andreja Svorada a sv. Benedikta.
– prvá skupina sú profesionáli, ktorí svoje auto poznajú do najmenších detailov a presne vedia odpoveď
– druhá skupina sú ženy, ktoré odhadovali takmer presne, s odchýlkou len jeden dva centimetre a
– tretia skupina sú muži, ktorých odhad bol vo väčšine prípadov omnoho vyšší ako skutočná veľkosť. Ako dôkaz niekoľko mužských odpovedí: odhad 65cm, skutočná veľkosť 51cm, ďalší odhad 41 cm, skutočná veľkosť 33,5 cm a takto by sme mohli pokračovať…
Bolo to zábavné zistenie. Možno aj preto vykuklo slniečko a my, povzbudení jeho lúčmi, sme trielili do cieľa prvej etapy – do Trenčianskych Teplíc pred Hotel Krym.
Vstup do Hammamu si musela každá posádka „zaslúžiť“ splnením tretej súťažnej úlohy. Mali odpovedať na otázku týkajúcu sa Benediktínskeho kláštora. Tak sme chceli preveriť, ako dávali pozor pri výklade v kláštore a čuduj sa svete – všetci vedeli správnu odpoveď.
Druhá etapa mala byť už len pokojnou jazdou cez obce Motešice, Neporadza, Trenčianske Mitice, Trenčianske Stankovce, Beckov do Nového Mesta nad Váhom. Pohodovú jazdu nám však prekazil lejak v okolí Trenčianskych Mitíc a druhú etapu sprevádzali aj poruchy na troch vozidlách. Všetko však dobre dopadlo aj vďaka pomoci kolegov účastníkov a aj vďaka pohotovej odťahovke.
Vždy divácky zaujímavým momentom je vyhlásenie najúspešnejšej ženy vodičky, aj keď neviem, prečo je to tak. Veď my, ženy vodičky, sme v dnešnej dobe rovnako zručné ako muži a mnohé aj šikovnejšie…Dôkazom je samotné udelenie tejto ceny pre Janku Urbanovskú, ktorá sa na Škode 1000MB DeLuxe z roku 1968 umiestnila na štrnástom mieste, čo znamená, že bola úspešnejšia ako 40 mužov na nasledujúcich miestach výsledkovej listiny.
- miesto Patrik Skrúcaný a Nikoleta Atalovičová a ich Žiguli z roku 1973 (Nikoleta údajne prevetrala babičkin šatník…:-)
- miesto p. Ing. Stanislav Trebatický a Mária Trebatická s ich Tatrou 128 z roku 1957 ako vojaci 60-tych rokov boli super a pani Trebatická vraj mala manželove kanady…:-), ale v daždi a blate na Skalke sme jej ich všetky závideli…
- miesto obsadili Haško Dušan a Haško Dušan na policajnom VB Favorite vyrobenom v roku 1989.
Pri odchode z námestia deti potešili každú posádku kvietkom a fľaštičkou dobrého vínka a už sme sa ponáhľali do Hotela Diana na dobrú večeru a dezert a hlavne v očakávaní celkových výsledkov.
Rozhodcovia zatiaľ vyhodnotili všetky súťažné úlohy a mohli sme vyhlásiť nasledovné výsledky:
Na druhom mieste sa umiestnil pán František Frišták z Piešťan na svojej Škode Tudor z roku 1950. Od prvého miesta ho delil len jediný bod, získal 284 bodov. Svoju trofej sa pán Frišták rozhodol darovať pánovi Emilovi Drličkovi, kamarátovi veteránistovi, ako povzbudenie do ďalších súťaží a podujatí, keďže naše podujatie Veteran rally Nové Mesto nad Váhom – Memoriál Pavla ČIRKU bolo preňho a pre jeho staručký Ford Murray premiérou.
Na treťom mieste sa s počtom bodov 280 umiestnil pán Dušan Valovič z Nového Mesta nad Váhom a jeho prekrásny MB SL 600
My gratulujeme víťazom a oceneným, ďakujeme účastníkom za úžasnú atmosféru, za vrelé prijatie v Trenčianskych Tepliciach ďakujeme zástupcom mesta aj divákom, ďakujeme celému organizačnému výboru Veteran rally Nové mesto nad Váhom – Memoriál Pavla Čirku.
Jana Drápalová a kol., foto: Marian Bazala