Aktuality
Železnica do Vrbového oslávi 110 rokov, aktivisti opäť žiadajú jej zachovanie
Debatu o možnom ďalšom využití stávajúcej železničnej trate z Piešťan do Vrbového, najmä v súvislosti s oslavami jej 110. výročia inicioval aktivista Petr Veverka. Uskutočnila sa v stredu 20. júla v piešťanskej knižnici. Železnica by mala byť zrušená kvôli cyklotrase, s týmto návrhom, ktorý odsúhlasili mestské zastupiteľstvá Piešťan i Vrbového i obecné poslanecké zbory Trebatíc a Krakovian, sa však priaznivci myšlienky jej zachovania nestotožňujú. Zúčastnení sa tak zaoberali aj možnosťou vybudovať cyklotrasu súbežne so železnicou, pričom sa viacerí zhodli na myšlienke, že mesto alebo kraj by mali spracovať technické riešenie, ktoré by dôkladnejšie preskúmalo, či a ako je možné zohľadniť tento variant.
Zachovanie miestnej trate podporil podľa organizátora P. Veverku aj Jiří Kubáček, bývalý generálny riaditeľ Sekcie železničnej dopravy a dráh na MDVRR SR, ktorý zdôraznil jej význam pre budúce generácie a hovoril aj o skúsenostiach s nevydareným rušením železničných tratí na Slovensku.
TTSK zastupoval Štefan Kotrus z oddelenia cestovného ruchu a propagácie, ktorý predložil jednoznačný zámer župy – požiadať v najbližšej dobe ministra dopravy o stretnutie kvôli železnici Piešťany – Vrbové, za účelom vybudovania cyklotrasy, po vzore nevyužívanej trate Rimavská Sobota – Poltár, kde sa už cyklotrasa stavia. Táto trať prešla ako majetok na Banskobystrický samosprávny kraj a na vybudovanie chodníka pre cyklistov požiadali o dotáciu z eurofondov. Povinnosť previesť železničnú trať na kraj alebo obce, vyplýva vlastníkovi aj zo zákona (par. 28) ako povinnosť, ak na trati nemôže zabezpečiť bezpečnú a plynulú dopravu ani na základe zmluvy s inou osobou.
-red-