Aktuality
Nebezpečnú zákrutu na Banke provizórne vyfrézovali, pomohli urgencie obyvateľky
Ostrá zákruta pri hranici obcí Banka a Moravany nad Váhom sa po urgenciách dočkala aspoň provizórnej úpravy. Vyfrézované pruhy by mali znížiť šmykľavosť a tým aj nehodovosť v tomto mieste. Tento rok sa v zákrute odohralo 25 udalostí.
Obyvateľka domu v zákrute Katarína Menyhardt sa s dôsledkami zle riešenej zákruty potýka každotýždenne už niekoľko rokov. Spolu so susedmi bola svedkami ľahkých i ťažkých zranení a, žiaľ, aj smrti; väčšinou však účastníci nehôd vyjdú z áut po vlastných. Naposledy počas 18. decembra zišli z cesty tri autá. Podľa dobre informovaného zdroja utrpela žena v prevrátenej Toyote ťažké zranenia. Ďalšie auto o dve hodiny neskôr zasiahlo nešťastne umiestnenú elektrickú skriňu pod napätím. Podobne dopadla pred pol rokom skrinka plynomeru na opačnej strane cesty. V roli nekončia len osobné autá, napríklad v auguste minulého roka v zákrute vytlačil kamión autobus. Vinník nebol doposiaľ vypátraný.
Podľa starostky obce Banka Tatiany Julinyovej sa problém s úpravou asfaltu pretrváva necelý rok: „1. marca sa uskutočnilo stretnutie, ktorého sa zúčastnili zástupcovia Trnavského samosprávneho kraja, Správy a údržby ciest Piešťany a Trnava, Okresného úradu, odbor cestná doprava Piešťany a Trnava. Zúčastnení sa dohodli, že projektovú dokumentáciu k dopravnému značeniu vypracuje obec Banka a značky a zdrsnenie vozovky zabezpečí Správa a údržba ciest. Dnes to už nie je pravda, Okresný úrad Piešťany, odbor cestnej dopravy si svojvoľne dohodu upravil a značenie, osadenie a údržbu značiek, ako aj zdrsnenie vozovky si má obec zabezpečiť sama na vlastné náklady, hoci je cesta majetkom Vyššieho územného celku a jej správu má zabezpečovať Správa a údržba ciest TTSK, pobočka Piešťany.“
S prácami na zdrsnení povrchu sa začalo hneď na druhý deň (v utorok 20. decembra) doobeda. Majiteľ firmy, ktorá v spolupráci so Správou a údržbou ciest TTSK dočasné zdrsnenie vykonala, si neželal zverejniť názov spoločnosti. Pracovníci s pomocou špeciálneho prístroja vyrezali v asi dvoj a pol metrových odstupoch ryhy do asfaltu. Či ide o krok k bezpečnosti, ukáže budúcnosť. Každopádne, nevyhnutná je kompletná úprava povrchu, na ktorom strácajú priľnavosť pneumatiky aj pri nižších rýchlostiach. Hlavným dôvodom je prach pochádzajúci z priľahlej role, ktorý v kombinácii so zrážkami vytvára šmykľavú blatistú vrstvu.
-vv-