Connect with us

Published

on

Reklama

Môj blog ako už viete je zameraný na hrady, zámky, zrúcaniny, ale tentokrát trocha odbočím od zamerania. V dňoch 1.-3. 8. 2017 Mestský úrad Piešťany v spolupráci s mestskou políciou organizoval výchovno – vzdelávací denný tábor pre dobrovoľníkov a ja som mal tú česť sa ho zúčastniť ako jeden z vedúcich. Rád by som sa o tento zážitok s vami podelil. Boli to 3 dni, v ktorých sme navštívili vždy niečo iné, a tak sa to pokúsim v krátkosti opísať aj ako možnú inšpiráciu pre vás.
1. deň – Trnava ( Laser aréna a Aquapark Relax)

Laser Aréna Heroes
Ráno o 07:45 stojíme pred vlakovou stanicou vedúci aj deti. Kontrolujeme či majú všetci čo treba, počítame pre istotu deti nech sme si istí, že sme všetci a začíname netrpezlivo čakať na príchod rýchlika smer Trnava. Cesta ubieha rýchlo, tí čo sa nepoznajú sa zoznamujú a ani nevieme ako a sme v Trnave . Po asi 20 tich minútach chôdze nás čaká prvá atrakcia, a to laser aréna. Tí čo si myslia, že len ďalšia aktivita, kde sa sedí za obrazovkou a hernou konzolou sú na omyle. Prichádzame do akoby bunkra, kde na nás čakajú špeciálne vesty a zbrane, z ktorých strieľa laser ošetrený tak, aby nebol nebezpečný. Rozdeľujeme sa do tímov, obliekame vesty a otvárajú sa nám dvere do veľmi slabo osvetlenej haly, Tu sme 15 minút doslova stále v pohybe. Je to ozaj až adrenalínový a bezbolestný zážitok, ktorý vrelo odporúčam.
Aquapark Relax
Po adrenalínovom zážitku vychádzame späť do rozpáleného mesta, aby sme sa o ďalších cca 20 minút chôdze dostali do vytúženého Aquaparku Relax. Čakal som v tomto počasí nával, ale ta masa ľudí sa tam stratila a nikde nebolo tak veľa ľudí, že by sa nedalo plávať, šantiť a ani na tobogány sa dlho nečakalo. Na poludnie nás čakal priamo v areáli obed, ktorý všetkým dobre padol. Po obede už len 3 hodiny bláznenia sa s deckami vo všetkých bazénoch a tobogánoch. Ani nevieme ako je 15:00, čiže čas sa presunúť do spŕch a šatne a o 15:30 sa už po niekoľkýkrát zratúvame a kontrolujeme či máme všetko. Vyrážame smer vlaková stanica, ale po ceste našťastie ešte stíhame kúpiť zmrzku .
Keď nastupujeme do vlaku na informačnej tabuli svieti 16:17 hod., celkom unavení radi sadáme do vlaku a rozprávame sa, aký super deň sme zažili.

Reklama

2. deň – Nový Tekov (Ranč u Bobiho)
Opäť nám začína deň o 07:45 pred vlakovou stanicou v Piešťanoch, kde už spočítaní nedočkavo čakáme tentokrát ale autobus, ktorý nás zoberie do Nového Tekova za novými zážitkami. Cesta nám trvá asi hodinu a trištvrte, ale nám to ubehlo hneď, keďže v buse nebola rozhodne nudná atmosféra. Prichádzame do Nového Tekova na Ranč u Bobiho. Je to komplex s ihriskami reštauráciou a stajňami. Prichádzame do vestibulu, kde nás milá pani prevedie areálom a ukáže čo všetko sa tam dá robiť. Ledva sa zložíme na lavičky pod drevený prístrešok a už nás čaká prvý bod programu, a to jazda na štvorkolke a koňoch. Rozdeľujeme sa do skupín a bez problémov si každý skúsi atrakciu, ktorá mu vyhovuje alebo aj obidve. Po hodinke sa každý rozpŕchne po areáli na miesto, kde ho to láka najviac. Areál je komplet oplotený takže nebol problém deti ustriehnuť. Je tu zábava asi ozaj pre každého. Skúsili sme si tenis, minigolf, plážový volejbal ale keďže bolo vonku 38 stupňov najviac sme uvítali bazén. O 12:00 vedúci zavelili obed takže sa stačilo presunúť len v rámci areálu o pár metrov ďalej. Po obede sme chvíľu odpočívali.  Niektorí si mohli skrátiť chvíľu aj biliardom či stolným futbalom. Poobede bol program jasný, a to osvieženie v bazéne, kde sa dalo ozaj super vyšantiť či skákaním, špliechaním alebo vojnami na ramenách vedúcich. Poobedie nám ubehlo super a ani sme nevedeli ako a hodiny ukazovali 15:00 takže sme sa začali pomaly baliť a pred odchodom sme ešte pozreli zvieratká v mini zoo. O 15:30 nastupujeme do busu rátame deti a vyrážame smer Piešťany.

3. deň Bratislava (lanoland a bobová dráha)
Tak a do tretice začína náš posledný deň pred vlakovou stanicou o 07:45 ráno zratúvaním detí a kupovaním lístkov na vlak. Štart je o 08:07 zo stanice s cieľovou stanicou v hlavnom meste . Na tomto výlete sme si trocha užili aj cestovania MHD, ale vďaka našim dvom vedúcim sme to zvládli bravúrne a prakticky sme nikde nečakali. Po krátkej jazde Bratislavou sa dostávame na lanovku smerujúcu na Kamzík. Už samotná lanovka bola príjemným spestrením a pomocou, keďže hore by sa nám peši určite nechcelo. Asi po 10-tich minútach na lanovke nás už čaká areál Lanoland. Princíp je ľahký, zodpovední inštruktori nám nasadili postroj s lanami a držiakmi (skobami), vysvetlili ako sa má chodiť cez prekážky a mohli sme na vrhnúť na dobrodružstvo. Tí menší išli s doprovodom a väčší mohli sami, ale celý čas na nás dohliadali inštruktori. Čas nám opäť ubehol rýchlo a ako sa blížil obed,tak aj my sme sa na lanách pomaly blížili k záveru s adrenalínovým koncom v podobe spustenia sa ako v akčnom filme. Samozrejme bezpečnosť ako po celý čas bola na prvom mieste. Po trochu fyzickej záťaži určite každému padlo vhod keď vedúci skríkli slovo obed. Po obede nás čaká už posledná atrakcia tábora a to bobová dráha. Prichádzame ku korytu s nápisom štart a po jednom sa spúšťame dole na kľukatej dráhe s malým tunelom. Všetci nabudení adrenalínom sa zhromažďujeme pri cieli. Spočítavame sa, kontrolujeme či majú všetci všetko a vyrážame dolu k autobusom, ale tentokrát volíme krátku prechádzku cez les. Prechádzka ubieha rýchlo a razom sme pri autobusoch. Opäť sa vezieme v MHD a opäť to ide s prestupmi ako po masle. Prichádzame na hlavnú stanicu, kupujeme deckám nanuky a šup do vlaku. Vo vlaku, kecáme, vymýšľame v rámci slušnosti a je nám aj ľúto, že tábor už končí. Vystupujeme na vlakovej stanici  Piešťanoch, všetci sa ešte lúčime a želáme pekný zvyšok prázdnin.