Connect with us

Published

on

Reklama

V mojom blogu by som vám chcel priblížiť krásne známe aj menej známe miesta v na Slovensku a hlavne v širšom okolí Piešťan, výborné na víkendové dni. Na úvod by som v skratke rád ozrejmil dôvod prečo som sa rozhodol začať písať takýto blog.

Situácia v posledných rokoch vo svete ma istým spôsobom odradila od dovoleniek v zahraničí, a tak som sa minulý rok rozhodol s partiou kamarátov skúsiť dovolenku na Slovensku. Počas nej som si uvedomil aké je Slovensko krásne a koľko zážitkov a zaujímavých miest ponúka. Po návrate som si povedal, že začnem “objavovať“ a navštevovať aj zaujímavé miesta vo svojom okolí. Rozumne a príjemne strávený voľný čas. Môj záujem je orientovaný hlavne na hrady, zámky a zrúcaniny, a teda že je čo navštevovať. Miesta na ktorých som bol naposledy na základnej alebo strednej škole, či úplne nové miesta o ktorých som donedávna ani netušil. Nakoľko som časom zistil, že ľudia mnohé tieto miesta tiež nepoznajú, rozhodol som sa ich takouto formou priblížiť a odporučiť aj vám.

V mojich krátkych blogoch vám vždy predstavím nejaké miesto ktoré som navštívil a môj názor prečo sa ho oplatí navštíviť aj vám. Dúfam, že vás aspoň niektoré zaujmú a navštívite ich osobne.

Čachtický hrad

Viem, že táto zrúcanina je veľmi známa a istotne ste na nej už asi všetci boli, ale ja som ju navštívil po dlhých rokoch a hlavne prvýkrát od jej rekonštrukcie a bol som milo prekvapený.

Reklama

V jeden krásny slnečný víkendový deň som mal chuť ísť na nejaký pohodový výlet niekam v okolí. Napadol mi Čachtický hrad a keďže sa mi nechcelo ísť samému tak som zavolal aj svojich priateľov, ktorí s nápadom súhlasili a tak hor sa na hrad.

Cesta bola rýchla, z Piešťan je to cca 25 minút do Čachtíc. Po príchode na miesto si môžete vybrať či chcete dlhšiu, alebo kratšiu prechádzku, keďže parkovať sa dá dole na námestí alebo aj hore takmer pod hradom, ale za poplatok. My sme si vybrali parkovanie dole na námestí , ktoré aj odporúčam nakoľko to nie je náročný ani dlhý výstup a zvládnu ho aj deti.

Cesta na hrad trvá asi 30 minút pohodovým tempom a našťastie v príjemnom tieni stromov. Po ceste stretáme dosť cyklistov a uznávam, že to môže byť zaujímavý výlet aj na tomto dopravnom prostriedku. Keďže som si hrad pamätal skôr ako ošarpanú zrúcaninu, už príchod pred vstupnú vežu bol príjemné prekvapenie. Je vidno ,že o okolie je postarané a pribudla nová tabuľa aj s opisom zrúcanín v okolí. Chvíľu sa zastavíme a pokračujeme ďalej priamo na hrad.

Na začiatku nás čaká mala búdka na predaj lístkov. Vstupné je podľa mňa úplne prijateľné – dospelí 2,50, dôchodci, ZŤP a študenti 1,50, deti 6-15rokov 1,00, deti do 6 rokov zadarmo. V búdke predávajú aj pohľadnice, magnetky a niečo na pitie. Po zakúpení vstupenky sa konečne dostávame priamo na hrad a opäť som milo prekvapený, pretože rekonštrukcia je veľmi poznateľná . Už to nie je len ošarpaná zrúcanina, múry sú zrenovované a cestička už nie je len šmykľavá kopa utlačeného štrku. V centrálnej časti sa nachádza malé kameňmi vydláždené nádvorie s prístreškom a drevenými lavičkami na sedenie, čiže sa nemusíte báť ak vás zastihne dážď alebo, že nenájde kúsok tieňa.

Zaujímavé spestrenie robí aj malá jaskyňa s kostrovými pozostatkami. Prehliadka nám trvala niekoľko desiatok minút samozrejme, že je to individuálne. Mňa asi najviac zaujal výhľad na okolie, ktorý je úžasný a len tak sa človeku neopozerá. Po vychutnaní si výhľadu a chvíľke posedenia urobím pár fotiek, kúpim si magnetku a pomaly sa vraciame naspäť. Sadáme  do auta na parkovisku a ani neviem ako mi ubehli dve hodiny. Na námestí sa dá aj najesť či kúpiť zmrzlina takže na svoje si príde asi každý. My však vyrážame priamo domov po nečakane príjemnom zážitku.