Connect with us

Samospráva

Krajinský most iba plátajú. Problémom je šírka

Published

on

Reklama

Opravu najviditeľnejších nedostatkov mosta – prepadnutého prekrytia žľabu  mostnej rímsy, realizovali 10. októbra pracovníci Správy a údržby ciest Trnavského samosprávneho kraja. Podľa ich slov plátajú podobné diery aspoň štyrikrát do roka. Spôsobujú ich ťažké nákladné autá. Ak sa chcú vyhnúť inému vozidlu, vyjdú na obrubník a prekrytie žľabu.

[singlepic id=20935 w=320 h=240 float=left]Vodiči si nemôžu pomôcť. Ak sa chcú na úzku vozovku zmestiť a obísť sa s podobne veľkým vozidlom v protismere, musia využiť celú šírku mosta. Prekrytie žľabu mostnej rímsy sa však pod náporom nákladných áut prepadáva. Cestári potvrdili, že podobné opravy vykonávajú aj štryrikrát do roka.

Reklama

Podľa jedného z nich je problém tadiaľ prejsť počas zimnej údržby ciest s radlicou: „Je to otázka náhody. Musím čakať, kým nikto nejde a potom rýchlo prebehnúť. Ak vojde aj osobné auto do protismeru, nedokážeme sa obísť. Musí cúvať.“

Kvôli šírke nie je na vozovke vyznačená stredová čiara. Najmä väčšie vozidlá by sa medzi ňu a obrubník nezmestili. Najčastejšie zápchy vznikajú na moste vtedy, keď sa tam stretnú dve veľké autá. Obyvatelia z obcí na ľavej strane Váhu kvôli tomu meškávajú do práce alebo školy a šírka mosta je aj príčinou zmeny evakuačných plánov. V prípade krízovej situácie budú obce Hubina, Moravany, Ducové, Ratnovce a Sokolovce evakuované smerom na Hlohovec.

Reklama

Keďže most nie je technicky možné rozšíriť, jediným možným riešení je nové premostenie Váhu.

[singlepic id=20938 w=320 h=240 float=right]„Starostovia a primátor majú k tomu len veľmi malé právomoci. Tu sú rozhodujúce orgány ako Trnavský samosprávny kraj a hlavne ministerstvo dopravy. Ľudia v týchto inštitúciach by mali začať veľmi racionálne rozmýšľať, čo s dopravou v tomto regióne,“ povedal starosta Ratnoviec Martin Adamča. Podľa jeho informácií je most staticky vyhovujúci, problémom je jeho šírka. „Prvým krokom k riešeniu je preklasifikovanie cesty II/449 na cestu prvej triedy,“ povedal M. Adamča. Potom bude môcť južné premostenie financovať štát.

Plán preklasifikovať cestu potvrdil na júnovom zastupiteľstve aj primátor Remo Cicutto: „V programovacom období od roku 2014 budú cesty prvej triedy oprávnené na čerpanie zdrojov Európskej únie a takáto významná investícia zo strany štátu nebude realizovaná inak ako cez zdroje EÚ.“

[nggallery id=1150]

Text a foto: M. Palkovič

Populárne články