Minulý týždeň v piatok večer začalo môjho trojročného syna Miška bolieť uško. Tak som mu zmerala teplotu, ale žiadnu nemal. Dala som mu liek od bolesti a išli sme spinkať. V sobotu doobeda sa na nič nesťažoval, tak som myslela, že to bola len taká prechodná bolesť. Keď sa však poobede zobudil, už to také dobré nebolo, plakal, že už ho bolia obe ušká, už mal aj teplotu, síce len 37,4°C, ale usúdila som, že ideme na pohotovosť.
Dala som mu znovu liek od bolesti, počkala, kým mu zaberie, vybavila stráženie pre mladšieho syna a utekala som s Miškom na pohotovosť. Na detskej pohotovosti nám lekár povedal, že máme ísť do Trnavy do nemocnice na ušnú pohotovosť. Spýtala som sa ho, že či to nemôže byť len zápal a či nám nemôže dať antibiotiká. On mi na to povedal, že on nevie a že práve preto máme ísť do Trnavy. Išli sme teda domov a rozmýšľala som, že či ideme do Trnavy alebo nie. Uzavrela som to tak, že ešte počkáme, a že ak sa to zhorší, pôjdeme v nedeľu do Trnavy. Večer však Miškovi vystúpila teplota na 38°C, takže som volala do Trnavy dokedy je pohotovosť. Sestrička nám povedala, že stále, ale nech sa ponáhľame, lebo lekárne majú pohotovosť len do 22,00 hod. Tak sme sa obliekli a išli do Trnavy.
Kým sme v Trnavskej nemocnici našli ušnú pohotovosť a kým boli takí „láskaví“ a otvorili nám, prešla minimálne pol hodina a celú tu dobu som dvadsaťkilového Miška nosila na rukách. Pani doktorka na ušnom mu pozrela do ušiek a povedala, že má v obidvoch uškách zápal, ale že ona mu nemôže napísať antibiotiká, lebo je malý, nech ideme znovu na detské oddelenie. Aby sme stihli ešte lekáreň, tak nám vysvetlila, kde je v Trnave detská pohotovosť. Na detskej pohotovosti som lekárovi všetko vysvetlila, neodpustil si otázku: „A vy v Piešťanoch nemáte ušnú pohotovosť?“ . Povedala som, že nie a on na to: „Veď od 1. decembra ani tu nebude, teda keď doktorov nejako nedonútia.“ Prekvapene sa zatvárila aj sestrička, ktorá zjavne o ničom nevedela. Keď nám doktor predpísal antibiotiká, spýtala som sa ešte, že či nevedia, ktorá lekáreň má v Trnave pohotovosť, na to mi odpovedal, že pri nemocnici.
Rýchlo som teda utekala naspäť do auta a išli sme hľadať lekáreň. Lenže pri Trnavskej nemocnici sú tri lekárne. Tak som behala od jednej k druhej a hľadala, nakoniec som sa dostala k tej správnej, ktorá sa mimochodom nachádzala priamo v objekte nemocnice, hneď vedľa vrátnice. To ma utvrdilo v tom, že pán doktor sa asi nepretrhne v službe ľuďom. A utvrdilo ma v tom aj to, že nám nenapísal bežné antibiotiká, lebo v pohotovostnej lekárni ich nemali. Lekárnička nám povedala, že tieto antibiotiká bežne nemajú a že máme skúsiť na ďalší deň v inej lekárni, zavrela okienko a viac sa so mnou ani nebavila. Zmorení a bez liekov sme sa vrátili o pol jedenástej domov. V nedeľu hneď ráno som manžela poslala do pohotovostnej lekárne, samozrejme, že predpísané antibiotiká nemali, tak obehal všetky lekárne v Piešťanoch, ktoré fungovali. Nakoniec sa naňho šťastie usmialo až v lekárni v Tescu. Tak som ich hneď Miškovi nasadila, aj keď po prečítaní príbalového letáku som si nebola istá, či sú pre našu diagnózu najsprávnejšie, ale spoľahla som sa na doktorov. No čím viac som o tom rozmýšľala, tým som viac a viac pochybovala o správnosti predpísaných antibiotík. Nedalo mi to a hneď v pondelok ráno som išla s Miškom na ORL ambulanciu. Pani doktorka sa pozrela do ušiek a potvrdila diagnózu svojej trnavskej kolegyne ale dosť sa začudovala nad antibiotikami predpísanými detským lekárom, hneď povedala, aby som mu ich už nedávala a predpísala nám augmentin, liek, o ktorom viem aj ja, že sa dáva pri bolestiach uší, okrem toho nám dala antibiotikové kvapky do ušiek.
Takže na záver by som to zhodnotila asi takto: na každej pohotovosti si odo mňa vypýtali 2 € (dokopy 6€), cesta do Trnavy, ktorá bola úplne zbytočná a celú nedeľu som synovi dávala antibiotiká, ktoré mu nepomáhali. Podľa mňa namieste je otázka, či ušná pohotovostná lekárka nemohla na odporúčací lístok napísať pohotovostnému detskému lekárovi, že odporúča ten a ten liek, nech len určí dávky vzhľadom na vek a váhu detského pacienta. Alebo mohol pohotovostný detský lekár dvihnúť telefón a spýtať sa kolegyne, aké antibiotiká by boli pre malého pacienta najvhodnejšie a sú bežne dostupné v lekárni. Ale to by som chcela asi od našich lekárov nadľudské správanie. A to sme boli „len“ so zápalom ušiek s dieťaťom, ako by sa správali iných diagnózach???




























30. Nov 2011 o 8:54
smutné, ale pravdivé. také skúsenosti nemá asi len zopár ľudí. asi by som bol konkrétny, aký doktor to bol, či v PN alebo TT, nech všetci vedia, čo je to za hajzlíkov.
30. Nov 2011 o 9:40
ja som zdravotna sestra,ale od kedy som mala otca zomieraujceho na rakovinu,zanevrela som na lekarov a vsetko,strasneee a neludske spravanie polobohov-lekarov….to si o sebe myslia ,cest vynimkam..
a so synmi mam podobnu skusenost,z piestan ma poslali do trnavy,kde usudili,ze vobec ma nemali polsat,ze sa jedna o obycajny herpesovy virus a ten sa zvladne aj doma…tak zbytocna cesta ,no a s liekmi, ktore sme proti herpesu zhanali,to ani nejdem rozpisovat,dostali sme sa ku nim az o dva dni,takze tolko,smutne,smutne :((
30. Nov 2011 o 9:48
Presne toto sa stalo mne,ale kedze som okr.TOA,musela som ist do NR na krcne,platila som vsade ako aj vy,uboleny sme lietali cele dopoludnie v nedelu,a nakoniec jej v pondelok lieky zmenili….hroza….
30. Nov 2011 o 10:55
Ano, ano, teraz je ten najvhodnejsi cas burit verejnost este viac proti lekarom. Nemusite chciet po lekaroch nadludske spravanie, staci snad len ludske. Ale aj my by sme prijali ludske spravanie zo strany pacientov a verejnosti…mozno by nas viacej tesilo chodit do prace, keby nas za kazdu chybu, ktora mozno ani chybou nebola (pretoze pacient a najma mamicky vzdy vedia, aky liek potrebuje jej dieta) neohovarali po celom meste. Ludske spravanie tak trochu vyzaduje aj ludske ohodnotenie. Uz sa konecne spamatajte z tych bludov, ktorymi Vas masiruju media. Zabudnite na priemerny plat lekara 1200 euro. Ten mozu mat tak primar spolu zo sluzbami (coz je ako druhe zamestnanie)…Majte na pamati jedno, drahi pacienti, my mladi nemame poblem zdrhnut von, kde si budu nasu pracu vazit, kde nas nebudu okydavat na kazdom rohu a kde dostaneme “adekvatne ohodnotenie”. Potom Vam tu naozaj ostanu len tí starí vysluzili paprdovia na ktorych vsetci nadavate ze beru uplatky su arogantni a neviem co este….ano su taki…preco?…lebo nemaju konkurenciu z radov mladych, ktori ked toto vsetko vidia, radsej odidu do zahranicia. Kazda praca potrebuje motivaciu…tento naozaj “prihluply” (ak by sme ho rozobrali do detailov) blog, v ktorom sa chcela mamicka verejne postazovat(asi dosli kamaratky) a nasledna diskusia o nás – o “hajzlíkoch” zrovna motivujuce nie su. Najsmutnejsie je, ze v casoch, v ktorých by verejnost mala drzat s nami, brojí čoraz intenzivnejsie proti nam. V konecnom dosledku to bude na jej skodu….to si ale v zaslepenosti “vidinou prilis velkeho financneho ohodnotenia pre lekarov” neuvedomujete,…ved pocitite. Kazdy obyvatel vo vyspelejsich statoch Europy je vdacny za vysoky plat svojho lekara, vie zeked jemu je dobre, bude aj jeho pacientovi…
Na zaver si dovolim pretextovat (sorry Punto) cast z jednej znamej PN pesnicky:
Pójdeme spolu do EURÓPY,
s holým zadkom a bosí.
Nemáme zemáky, cuker ani ropy,
preto sa šálit stále u nás mosí.
Pójdeme spolu do EURÓPY,
s dutou hlavou a sprostí.
Nemáme penáze ale druhí majú,
preto závidet sa stále u nás mosí.
30. Nov 2011 o 11:13
Počuj dochtorko a to si študoval na Slovensku zadarmo????????
30. Nov 2011 o 11:24
sani – mas pravdu, aj v moratoriu od lekarov to je jasne napisane. Hold pan minister slubil nejakym zaujmovym skupinam postupnam postupne privatizacie celeho zdravotnictva. Ved kolko beznych ludi vie ake su toky liekov a zdravotnych potrieb do nemocnic? Aky je tam lobing? Ved v akom inom state je zo zdravia spraveny taky biznys ako u nas na slovensku? Ano su sukromne poistovne aj inde, ale na trocha inej baze ako u nas na slovensku.
30. Nov 2011 o 11:32
Andrea….studujem v CR
30. Nov 2011 o 11:41
Mily sani,
moja mama bola lekarka, takze dobre poznam problemy v zdravotnictve a dokazem ocenit pracu lekarov. Ja sa k nim spravam ludsky a dokonca aj trpezlivo, ale skuste si zazit taketo behanie s malym dietatom, ktore nieco boli a radi by ste mu pomohli ale nemozete, lebo jediny, kto mu moze v tejto chvili pomoct je lekar. A myslim, ze keby boli ti dvaja lekari v Trnave medzi sebou aspon raz komunikovali, tak to spada aj pod pojem ludske spravanie. A o tejto mojej skusenosti by som napisala aj keby nebola taka situacia ako je, pretoze som to tak zazila.
30. Nov 2011 o 11:41
No pan doktor, to si zaklincoval…
Zase jeden poloboh v bielom plasti, ktory sa tu rozculuje na to, ze si nejaky pacient vobec dovoli kritizovat ich – nadludi. Verejnost vobec netreba proti lekarom burit. Nepoznam cloveka, ktory by s nimi nemal aspon jednu negativnu skusenost.
“Sikovna” pani doktorka, mi na zapal pluc predpisala nespravne antibiotika len preto, ze za ne boli body na nejake ceny od farmafirmy a tak spravila z cloveka ktory 14 rokov nebol u lekara tazkeho kardiaka, ktory ledva prezil zapal srdcoveho svalu.
Manzelku nechali po porode bezmocnu na porodnej sale a dve hodiny po nej ani pes nestekol, lebo panovi doktorovi sa 2000Sk v obalke zjavne malilo.
Babku mi odpravili na Kroslakovci, lebo jej “zabudli” dat potrebne lieky a tak zomrela na trombozu.
Kazdy z nas by mohol posluzit takymto pribehom. Pribehom neochoty, neschopnosti, zistnosti tychto “polobohov” v bielych plastoch. A potom to este zaklincuje pan doktor, ktory v Kursalone opity vykrikuje, ze ked ma mesacne bokom 2000€, tak je to velmi spatny mesiac. Nie moj zlaty, to nie je o zavisti, ale o tom, ze verejnost zacina mat arogancie vas doktorov plne zuby.
P.S. V tom Rakusku a Nemecku na vas cakaju s otvorenou narucou. Ti, co boli schopni, jazykovo vybaveni a bez zavazkov uz v tom zahranici davno su. Lenze tam by za spravanie bezne v nasich nemocniciach skoncil pan doktor minimalne pred etickou komisiou a za vyzadovanie “vsimneho” sa tam chodi sediet natvrdo.
30. Nov 2011 o 11:46
Laco, vies co je sranda? Ze hned druha poziadavka lekarov bola zabranit procesu, ktory by skoncoval so safarenim v nasich nemocniciach. V nemocniciach transformovanych na a.s. v 100% vlastnictve statu by nebolo mozne take safarenie ako dnes. Dnes management nemocnice ani nie je mozne pohnat na zodpovednost za to, ze pristroje, ci material nenakupuju od vyrobcu, ale od roznych nastrcenych firmiciek patriacich sponzorom, ci rodinnym prislusnikom.
30. Nov 2011 o 11:52
Takže Šani, študeješ tiež zadramo že????????
30. Nov 2011 o 11:58
marty,
zymyslel si sa nad tym, ze keby mal ten lekar normalny plat tak by ziaden uplatok brat nepotreboval? …nebudem riesit tvoje osobne skusenosti, pretoze neverim,ze nie su zvelicene.
Sme mlada generacia…este mame kusok iluzii, boli sme na studijnych pobytoch vo svete, vieme aka je kultura tam, chceme to priniest aj sem. Ale mame na to podmienky???? …aj my chceme rodinu aj my potrebujeme niekde byvat a vzhladom na to ze travime ( ako zacinajuci uz duplom) viacej casu v robote a aj pocas volna sa nam treba dalej vzdelavat tak nemame kedy inokedy zarobit peniaze…doktorom si na plny uvazok. Je len na verejnosti a vlade nakolko nas bude motivovat ostat doma a nahradit tých, ktorí uz “degenerovali” (casto sa im nedivim)….ako vravis, Nemci otvaraju naruc.
30. Nov 2011 o 12:02
Andrea…mam ovela vyssie naklady ako ti doma. Ale za tvoje dane nestudujem, neboj sa. Ty (ak si aj studovala) si mala tiez moznost zadarmo. Aj právnici, technici aj tí murári studovali (vzdelávali sa) zadarmo a sami si diktuju mzdu a im nemas problem zaplatit.
30. Nov 2011 o 12:04
marty….ale Nemocnica a.s. by neziskove oddelenia neprevadzkovala…a kamby Tvoja babka by sla lezat na geriatriu ???..
30. Nov 2011 o 12:15
Sani:
ad 1) neverim tomu. Tak astronomicky plat aby nebol potrebny uplatok nejestvuje. To je o povahe, nie o plate. Ten doktor, co sa v Kursalone ozraty rozkrikoval ma urcite na vyplatnej paske cez 1200€ mesacne.
ad 2) V tejto krajine su tisice ludi, ktori denne riskuju zivot a zdravie za sumu, za ktoru by pan doktor nevstal z postele…
ad 3) Babka nebola na geriatrii, v tom case bol na Kroslakovci doliecovak a bola tam po lahkej operacii tyzden na “doliecenie”. Takze ju doliecili extra efektivne a rychlo.
30. Nov 2011 o 12:19
Akurát, že to lekárske štúdium(a to musíš priznať) stojí štát oveľa viac. Nikto sa predsa nemôže porovnávať s príjmami v najrozvinutejších krajinách.Ani ten murár,technik….nikto.Myslím, že ponuka 300Eur je solídna, veď mnoho ľudí, ktorí sú z chudobných regiónov ani toľko nezarobia.Nik Vám neberie aby ste sa búrili, len treba vedieť kam až môžete zájsť a bohužiaľ miska váh je tentoraz naklonená na stránke obyčajného ľudu.Asi skôr treba upraviť zákony( mám na mysli bielu mafiu), ale to by veľmi veľa lekárom klesli príjmi že?
30. Nov 2011 o 12:26
no hold tu na slovensku sme nenormalne negativisticky narod. Vsade vo svete sa hovori ze iba spokojny zamestnanec je dobry zamestnanec. A to nie len doktor ale aj ten murar, pekar ci rusnovodic. Preco nie sme taky ako napriklad anglicania, kde sa len ide jednat o zmene dochodkoveho poistenia a komplet cely narod ide do strajku. Tu si ta nasa vlada robi s nami hokusy pokusy a my, blby slovaci akurat tak zasomreme. A ked sa niekto tvrdo postavy za svoje poziadavky tak namiesto toho aby sme im fandili tak sa nechame oblbnut predstavitelmi vlady a uplatnych novinarov.
30. Nov 2011 o 12:33
Mily Sani,
ja uznavam dolezitost ohodnotenia lekarov, chapem ich zodpovednost a nelahku pracu…Ale my pacienti nemozeme za to, ze z nasich nie malych odvodov a dani na lekarov a zdravotnictvoô zostava len minimum z rozkradnutych penazi. Ale ziaden clovek si nezasluzi hazardovanie s jeho zdravim len preto ze stat a lekari sa nevedia dohodnut. Je smutne ze zbranou lekarov musi byt prave znizenie starostlivosti o pacienta. Hlavna kritika smeruje na vladu. Pretoze zbavit sa financnej zodpovednosti tym, ze uskrtia z rozpoctu ako sa len da, lebo za chvilku velku cast zdravotnoctva nakoniec prevezme velka financna skupina, je najvacsim nezodpovednym krokom aky som zazila. Mozno pani poslanci budu mat na zdravotnu starostlivost v rukach novych investorov, ktori si budu diktovat podmienky aj ceny…Nechcem sa dozit toho, ked si nebudeme moct dovolit zakladne vysetrenia a zdravotnu staroslivost. Drzim palce lekarom a zaroven ziadam o osobnu zodpovednost kazdeho lekara!!!
30. Nov 2011 o 12:49
andrea…zubári maju ovela ovela drahsie naklady na studium (stát má náklady) …a ceny zubneho osetrenia a prace zubara su Ti urcite zname. Preco?..su sukromnici a aj tí,kt. nie su sa maju celkom dobre. Ale!!!!! NEMOZEME ZO ZDRAVOTNICTVA UROBIT SUKROMNU SFERU A BIZNIS…lebo skoncime ako v amerike kde ludia kapu na chodnikoch.
Preco by sme sa nemohli porovnavat???? porovnavame predsa na tunajsie pomery… ved v poziadavkach doktora nebolo ze chce tolko isto ako v Belgicku (pr.) ale násobok priemernej mzdy…ta (zialbohu) nie je porovnatelna z Belgicanmi….nechapem preco by sme sa nemohli porovnavat…..300 eur sa nam mali???…kopu mladich doktorov je nutenych ist robit PhD. na necely uvazok napr. (0.05 – 0.4)..ostatne im ma pokryt stipko(co je fakt smiesna suma) …preco??? lebo fakultky nemaju peniaze na platy…tak prijmaju absolventov na doktoranske studium, kde robia ako za plny uvazok ale plateny su len za cast, ostatne ma byt pokryte stipendiom….a to stipko im to naozaj nevykompenzuje….vladny navrh bol zvysit plat o 300 x vyska uvazku….co by sa u toho kt ma uvazok 0.2 rovnalo 60 euro….dobre nie??? Preto s tým nesuhlasia lekari….Ako vravim media vas masiruju bludmi a vy im to zerete aj s navyjakom.
Bielu mafiu podporujete vy sami…..taky vitamincok, taky vitamincok tak, doplnok tento henten, antikoncepcia….Biela mafia tazi s nevedomosti ludi….a aj tazit bude bohuzial.
30. Nov 2011 o 13:06
zuzana… hazarduje vlada, ta banda skorumpovanych darmozracov. Ludia by mali do toho strajku ist s nami. Ved ich sa to týka snad najviac. Lenze to by sme museli prekonat tu nasu slovensku “malosť” a povzniest sa nad zarazajuci fakt ze clovek, co cely zivot studuje a ma na pleciach zodpovednost za zdravie inych by mal vyssi plat nez ostatni….aka absurdita
30. Nov 2011 o 13:09
Prečo nadávate na doktorov ? Lebo sú prví pri pacientovi, teda na rane.
Všetci pracujúci/zarábajúci tlačíme cez odvody do zdravotníctva neskutočné prachy. A kde končia ? Určite nie v nemocniciach a pri pacientoch. Ani pri doktoroch (keď, tak ako provízia farmadealera). Prachy zostávajú v poisťovniach, farmafirmách a u farmadealeroch.
30. Nov 2011 o 13:18
Mily Sani tak chod pracovat von a netrep tu sprostosti!!!!!!!Len ak budeete pracovat vonku tak ako tu(velka cast) tak vas kopnu do sraku a netrafis domov,cest vynimkam!Nemaju lekary lahku pracu to nevravim,vazim si ju,ale tvrdu pracu robia aj hasici,zachranka, a vlastne vsetci ktory pracuju a velka cast z nich by prijala aj 150euro!Ak sa ti nepaci placa aku dostavas tak mas dve moznosti pojdes do zahranicia,alebo rob nieco ine!!!!Preco sa ozyvate teraz a nekricali ste 10 rokv spat,ved toto nieje otazka roka-dvoch!!!!O svojich osobnych skusenostiach pisat nebudem lebo to nema zmysel,ale napisem len tolko ze trestne oznamenie na jedneho poloboha v plasti som podal,na tych plastoch mate uz vyformovane vacky pre obalky s uplatkom!Netvrdim ze je to len vasa chyba ,ale celeho systemu a ten treba liecit,tak ho skuste vyliecit ale hlavne normalne!!!!!!!!
30. Nov 2011 o 13:24
marcel…prave sme zacali liecit…ste proti nam
30. Nov 2011 o 13:33
Ale nieje to vobec vidiet a hlavne mate tam to najhorsie co ste mohli mat,velkeho pana Kolara!!!!To liecenie ktore ste zacali ste zacali zle a natlakovo,problem 22rokov sa neda vyriesit za par mesiacov!!!!
30. Nov 2011 o 13:49
Ach jaj!Celé to použije Fico( sponzor Kollára) na predvolebnú kampaň.Snáď to niekomu už došlo.
30. Nov 2011 o 14:10
Zial, ale aj my mame zle skusenosti so spravanim sa lekarov v nemocniciach, obvzlast na pohotovostiach. Okrem toho, ked nato pride, je problem sa s chorym uprostred noci zorientovat kde vlastne ist, co vlastne robit. Neochota a znudene tvare nas vitali vsade… Tiez nas posielali z mesta do mesta, z oddelenia do oddelenia. Je raz taka skutocnost, ze problemy nastavaju, ako na potvoru, vzdy v noci. Takmer nevysetrili mojho manzela, ktoremu po operacii vznikli komplikacie, len preto, ze pracuje v CZ a odvody plati tam. No, potreboval prvu pomoc a my sme museli lekarke vysvetlovat, ze sme v EU a prvu pomoc by mal dostat, a ak je potrebne nieco platit, len nech vystavy ucet. To, ze by lekari mali mat vysie platy, s tym suhlasim, tak isto ako ine profesie. Len rozdiel je v tom, ze ak v dnesnej dobe predavacka, ktora sa takto zachova k zakaznikovi na druhy den tam uz nepracuje. I ked ma smiesny plat, pracuje na smeny alebo v noci, v piatok a aj v sviatok, nemoze si taketo spravanie jednoducho dovolit. Ak sa mi obchod nepaci, idem nakupovat do ineho, ved je za rohom. ale ak sa mi nepaci vysetrenie, hlavne v noci na pohotovosti, velmi na vyber nemam. Naopak, so sukromnymi klinikami mame velmi dobre skusenosti, tam sme vzdy vitani. Keby boli blizsie a mali by svoje pohotovosti, radsej zoberiem tretiu robotu /pretoze dve uz mam/, len aby moji blizky boli s ochotou vysetreni. A to som profesiou podstatne vyssie ako predavacka.
30. Nov 2011 o 14:14
Ach ta slovenska malost. Je neodpustitelne v tomto state ak niekto sa co i len o trocha lepsie. Je neodpustitelne ak niekto si dovoli sa ozvat a nieco ziadat. Vsetko v tomto state musi byt priemerne, ako nahle nieco vycnieva treba to useknut. 90% z nas co tu kydame na doktorov nadavame tak isto aj na vladu, na sefov a nie sme s nicim spokojny, ale ked so ozvali oni tak nadavame na nich, namiest toho aby sme aj ostatny sa postavili a ziadali aspon aku taku zivotnu uroven. A neverim tym bludom co vykrikuje Uhliarik ze je to Grecka cesta. Grecko nepolozili platy robotnikov ale danove uniky velkych podnikov. Ved len nedoplatky Greckej zeleznice na daniach a socialnej poistovne tvori skoro polovicu Greckeho dlhu.
30. Nov 2011 o 15:17
Sak im treba zvysit chudakom plat za taky “ludsky” pristup! Bohuzial, taketo spravanie lekarov je bezne… :( Cest vynimkam.
30. Nov 2011 o 16:56
velke percento z nas pracuje pre sukromne firmy, uz davno nie su vsetky statne. ak zamestnavatel na moj vyssi plat nema, tak jednoducho nema… nikoho dane, ani jemu ani mne nepomozu, len ak pojdeme spolu na urad prace:-), ale pochybujem, ze by mi dali viac ako on.
30. Nov 2011 o 19:05
Andrea: Ved Kolar si tych 180 000 od Fica nejako musi zasluzit. Len nepochopim odborarov, ktori sa do strajku nechali vyprovokovat sukromnym lekarom, ktory ma za par drobnych za Ficovej vlady sprivatizovanu gynekologiu a je tazko za vodou.
30. Nov 2011 o 23:09
krasne prispevky :))), vlastne skusenosti z PN detskej pohotovosti – dieta malo 40 teplotu a pani doktorka od dveri zahlasila – ved mu nic nie je, robil som v zdravotnictve a viem ako su pani doktory naucení na vsimne, a ten co studuje sa stale len uci – alebo uz zjedol vsetku mudrost sveta, lekari zvolili najhorsi mozny sposob svojho protestu a preto je drviva väcsina ludi proti
30. Nov 2011 o 23:39
Nedá mi nezapojiť sa. Niečo podobné sa stalo mojej dcére.Moja dcéra žije v Bratislave, ale nemá tam trvalý pobyt. Pred tromi týždňami bola aj so svojou malou 2,5 ročnou dcérou na detskej pohotovosti v Bratislave na Kramároch, pretože malá mala štyridsiatky horúčky, odmietala jesť a piť preháňalo ju a zvracala. Keďže sirup od horúčky účinkoval krátko,nepomáhali ani zábaly, dcéra zbalila seba aj dieťa s tým, že malá je malátna / boli 4. hod. ráno !/, že určite ostanú v nemocnici. Po zaklopaní na ambulanciu otvorila rozospatá sestrička, že majú počkať na pani doktorku, ktorá prišla tiež ” nie práve v dobrej nálade”.Keď jej moja dcéra povedala, čo je vo veci- ” pani doktorka” sa ani neunúvala odmerať malej teplotu a po vyšetrení z diaľky jej odporučila, aby naďalej dávala sirup od teploty a aby sa do 48 hodín dostavila k svojej obvodnej lekárke, ktorú má v Piešťanoch. Myslím že toto nepotrebuje žiadny komentár.
30. Nov 2011 o 23:59
Sani, kvoli comu si vlastne zacal studovat medicinu ked sa tu stazujes na slaby doktorsky plat? To nedava ziadny zmysel.
01. Dec 2011 o 8:51
abedyUK ….stale vidim zmysel v praci, kt. cielom je zdravie cloveka….ale za takych to podmienok sa to neda. Niekto nema dobry plat, ale pracovne podmienky mu vyhovuju, niekomu nevyhovuju tie ale ma dobry plat….ak nemas ani jedno,tazko je niekomu sluzit.
dusan….sposob protestu je drsny…bohuzial vsak jediny mozny v tejto krajine… inak by sa nad tym nikto ani nevzrusil
01. Dec 2011 o 16:42
sani . . . sposob protestu nie je drsny ale blby, mali by si vasi predaci zobrat priklad zo sestriciek, ktore tiez protestovali . . . ale na rozdiel od panov v plastoch zvolili ten spravny pristup a nikoho to nebolelo, poznam ludi ktori zhodnotili, ze si lekari najali najdrahsiu PR agenturu – to tiez o niecom svedci ( a ver tomu, ze sa vyznaju ked povedia, ze je najdrahsie, ale asi nie najlepsia ), je mu luto pacientov, a dnes je krasne vydiet ako to vsetci co nenastupili do prace ale isli hromadne na PN-ku mysleli s tou Hypokratovou prisahou
01. Dec 2011 o 19:14
A ako to je u politikú, ktorí taktéž skladajú poslanecký sľub hrajú s nami šachovú hru len aby se dostali k moci a tak k biznisu? Za jedinou noc dokázali položit vládu a nijako ich netrápi, že predčasné volby budou stáť peniaze? Asi potrebujú dofinancovať svoje strany že. Na tom se dohodli za pár dní. Nič iného ich totiž nezaujíma a tam je pes zakopaný. A keď sa niekto ozve je ten zlý on. A já som rada, že lekári mne zachránili život a žiadny úplatok. Politik pre mňa opravdu nič nespravil o pardon dostala som potravinovou pomoc.
01. Dec 2011 o 22:37
Chcela by som iba takú malú pripomienku k pohotovosti ušné, krčné, moja dcéra v sobotu poobede dostala tak veľké bolesti ucha, že to som ešte nevidela, samozrejme sprevádzané s horúčkou, ktorá veľmi rýchlo vystupovala.Prisšli sme do nemocnice v Piešťanoch a na vrátnici nás informovali, kam máme ísť, počkali sme chvíľu na urgente, službukonajúci lekár nás oboznámil, že pohotovosť na telefon má nemenovaná krčná doktorka, ktorá do polhodiny príde, aj tak sa stalo, veľmi sme boli spokojný, som prekvapená, že takéto niečo už nefunguje. Vtedy som bola veľmi spokojná s prístupom a v prvý pracovný deň som telefonovala riaditeľke piešťanskej nemocnici, ktorej som sa ˇpoďakovala za prístup, veľmi skromne odpovedala, že ju to teší a robia všetko pre pomoc pacientovi.To sa mi fakt nesnívalo bolo to v roku 2OO5.
02. Dec 2011 o 6:44
Pre objektivitu by som doporučoval prečítať názor aj druhej strany :
To čo médiá nenapíšu https://docs.google.com/docume…
02. Dec 2011 o 9:39
ja by som ohladne zdravotnictva odporucal precitat toto:
http://marekblaha.blog.sme.sk/c/270510/Rok-Penty-vo-vlade-55-miliona-rukojemnikov.html
03. Dec 2011 o 13:57
V dnešnej ťažkej ekonomickej situácii, keď slovenské zdravotníctvo nemá financie na základné potreby a lekári si horko-ťažko vybojovali zvýšenie platov, čo bude znamenať zvýšenie výdavkov zo štátneho rozpočtu o 40 mil. eur, zaznamenali súkromné zdravotné poisťovne ročný zisk vo výške 100 mil. eur. Najväčšiu súkromnú zdravotnú poisťovňu DôVERA ovláda finančná skupina PENTA a chystaná tzv. transformácia nemocníc bola v skutočnosti iba prípravou na ich privatizáciu PENT-ou. Súčasná vláda dokonca dosadila do vedenia Všeobecnej zdravotnej poisťovne ľudí z PENT-y. Previazanosť súčasnej vlády s PENT-ou je teda viac ako zrejmá. Čo by znamenala úplná privatizácia zdravotníctva, si ľahko dokážeme predstaviť a uvedomili si to našťastie aj lekári. Čoraz menšia časť z našich odvodov do poisťovní by smerovala do zdravotnej starostlivosti a čoraz väčší podiel by smeroval na zisk poisťovní.
Dúfajme, že po predčasných voľbách bude VšZP opäť skutočnou štátnou poisťovňou a bude slúžiť občanom a nie záujmom jednej finančnej skupiny.
Za situáciu, ktorá na Slovensku vznikla, si však môže aj občan sám. Kto ho nútil, aby sa poistil v súkromnej zdravotnej poisťovni? Načo sa nechá dobrovoľne okrádať nenažranými finančnými žralokmi? Japonsko so svojimi 110 mil. obyvateľov má iba jednu zdravotnú poisťovňu – štátnu. Načo je Slovensku toľko poisťovní, z ktorých má každá má svoj manažment, bavoráky, budovy? A na druhej strane ošarpané nemocnice, kam si musí pacient priniesť príbor a toaletný papier?
V súčasných spoločenských pomeroch zrejme nie je možné súkromné zdravotné poisťovne jednoducho zrušiť. Preto si musíme pomôcť sami. Ako? Jednoducho – staňme sa všetci poistencami štátnej Všeobecnej zdravotnej poisťovne. Tak máme väčšiu šancu na to, že naše peniaze sa dostanú tam, kam patria – na zdravotnú starostlivosť.
04. Dec 2011 o 1:01
plne súhlasím s kb, pokial nebude fungovať jedna štátna zdravotná poisťovňa a všetky nadštandardy sa pripoistia v komerčných poistovniach, nič sa nezmení. Držím lekárom palce, nie všetci sú skorumpovaní, sami im tie úplatky tlačíme, myslíme si,že sa o nás lepšie postarajú, ale ako tajomne zniznú v ich vreckách tak zabudnú kto im to dal. Držím palce aj Šanimu, nech je z neho dobrý odborník a hlavne človek.A prečo by sa nedali zrušiť Dôvera a Union, ústavná väčšina v parlamente, a nech sa súdia v Haagu, ved už prehrali. A vy negativisti sa zobuďte, lebo budete zomierať na vrátniciach nemocníc, jedine vtedy nie keď máte nejaký ten milionik. Skúsenosť z USA a ich systému.